خبرگزاری کار ایران

محرومیت‌ها و بازگشت مصدومان بلای جان استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۶۰۹

وینفرد شفر برای نخستین بار در لیگ هجدهم در 2 بازی متوالی تیمش را با یک ترکیب به میدان فرستاد.

به گزارش ایلنا،وینفرد شفر برای نخستین بار در لیگ هجدهم در 2 بازی متوالی تیمش را با یک ترکیب به میدان فرستاد. به نظر می‌رسد پیرمرد آلمانی بعد از مدت‌ها آزمون و خطا یازده بازیکن اصلی‌اش را پیدا کرده است و با نفرات مورد نظرش از 2 بازی 6 امتیاز گرفته و با ثبت 2 کلین شیت، 5 گل هم به ثمر رسانده است.

اما بعد از 2 بازی خوب، شفر در یکی از حساس‌ترین بازی‌های استقلال مجبور است تا در پست‌های حساس هافبک دفاعی و دفاع چپ تغییراتی را اعمال کند که دلخواه‌اش نیست. روزبه چشمی در بازی با ذوب‌آهن یک اخطار بی‌مورد گرفت و 4 کارته شد. با توجه به مصدومیت علی کریمی و غیبت قطعی او مقابل فولاد خوزستان، کادر فنی استقلال مجبور است تا دوباره امید نورافکن را از دفاع چپ به هافبک دفاعی منتقل کند و آرمین سهرابیان یا میلاد زکی‌پور را به جای نورافکن در سمت چپ دفاع قرار دهد.

این تغییرات در بازی با تراکتور سازی جواب نداد. زکی‌پور و سهرابیان هر دو نمایش ضعیفی داشتند. نورافکن هم در هافبک دفاعی عملکرد قابل قبولی نداشت. هرچند همین موضوع شاید دایره تغییرات در ترکیب اصلی استقلال را گسترده‌تر کند و شفر تصمیم بگیرد تا با چیدمان و آرایش متفاوتی در اهواز به میدان برود.

شفر در این فصل بارها به دلیل محرومیت بازیکنانی نظیر محمد دانشگر و روزبه چشمی و مصدومیت نفراتی چون وریا غفوری، اللهیار صیادمنش، آرمین سهرابیان، سجاد آقایی، مهدی قائدی، فرشید باقری و پژمان منتظری ترکیب‌اش را تغییر بدهد. یکی از دلایل اصلی بی‌ثباتی ترکیب استقلال در نیم‌فصل اول همین موضوع بود. اما تغییراتی که شفر در تیمش اعمال می‌کند فقط به محرومیت و مصدومیت‌ها و نبودن‌های غیرمنتظره و اجباری محدود نمی‌شود. گاهی اوقات حضور برخی از بازیکنان بلای جان استقلال شده و ثبات را از این تیم گرفته است. 

ترکیب برنده تغییر می‌کند

یکی از مشکلات  شفر در لیگ هجدهم مصدومیت‌های زیاد بازیکنانش بود. در حال حاضر استقلال 2 بازیکن اصلی‌اش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. علی کریمی و طارق همام از یکی دو هفته آینده آماده بازی و حضور در ترکیب اصلی می‌شوند. در صورتی که این 2 نفر آماده  حضور در ترکیب شوند شفر نمی‌تواند برای مدت طولانی آنها را روی نیمکت نگه دارد و باید ترکیب‌اش را جابه‌جا کند تا برای طارق و کریمی هم جا باز شود. شاید در شرایط فعلی که استقلال روی دور موفقیت قرار دارد، بازگشت دیرتر مصدومان به نفع آنها و استقلال باشد.

بعد از بازی با فولاد که محرومیت چشمی تمام می‌شود، علی کریمی هم آماده بازی است و این یعنی کادر فنی باید شرایطی را ایجاد کند که چشمی، کریمی و باقری در کنار هم بازی کنند. این سیاست ترکیب استقلال را دگرگون خواهد کرد. چون تنها راه رسیدن به چنین شرایطی بردن روزبه به خط دفاع و استفاده از منتظری در دفاع راست است. به عبارت دیگر می‌شود پیش‌بینی کرد و گفت که بازی کردن استقلال با ترکیب برنده و یازده بازیکن 2 بازی اخیر دیگر تکرار نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز