خبرگزاری کار ایران

چند نکته از آبی‌های لیگ هجدهم

استقلال قهرمان 6 بازی آخر

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۵۳۴

استقلال با پیروزی خانگی برابر تیم سختکوش پارس جنوبی باردیگر به جمع مدعیان قهرمانی این فصل بازگشت.

به گزارش ایلنا،استقلال با پیروزی خانگی برابر تیم سختکوش پارس جنوبی باردیگر به جمع مدعیان قهرمانی این فصل بازگشت. این تیم با وینفرد شفر سرمربی آلمانی‌اش و همچنین بازیکنان سرشناسی که در نقل و انتقالات زمستانی به خدمت گرفت در سه بازی، دو برد و یک شکست به دست آورد. استقلال حالا در رده پنجم و چسبیده به تیم‌های تراکتورسازی و پدیده چشم به لغزش آنها دارد تا جایگاه‌شان را بگیرد.

بهترین گلزن؛ یک مدافع راست

وریا غفوری بازی در جام جهانی 2018 را در حالی از دست داد که بازی‌های خوبی برای استقلال انجام می‌داد اما چون کی‌روش او را برای دفاع راست می‌خواست و شفر وریا را در وینگر بازی می‌داد نتوانست در لیست 23 نفره قرار بگیرد. با این وجود وریا غفوری چه در دفاع راست و چه در وینگر امسال یکی از بهترین بازیکن استقلال و لیگ برتر بوده است. او در 18 مسابقه برای استقلال 4 گل زده و 2 پاس گل داده و بهترین گلزن این تیم است. جالب است که حتی نفر دوم لیست گلزنان استقلال هم یک هافبک دفاعی است. فرشید باقری در 16 مسابقه 3 گل زده و 2 پاس گل داده است. اللهیار صیاد منش در 14 بازی 2 گل و مرتضی تبریزی در 14 بازی 2 گل به ثمر رسانده است.

بهترین پاسور؛ فرشید اسماعیلی

هافبک تهاجمی تیم استقلال با 4 پاس گلی که به همبازیانش در این فصل داده بهترین بازیکن این تیم در جدول پاس گل‌هاست. او در این فصل تنها یک گل برای آبی‌های تهران به ثمر رسانده است.

شش بازی آخر؛ 15 امتیاز

استقلال بهترین نتایج را در شش بازی آخر در میان 18 تیم لیگ برتر گرفته است. این تیم 5 پیروزی و یک باخت کسب کرده است که نتیجه خوبی به حساب می‌آید. این در حالی است که پرسپولیس در 6 بازی آخرش 4 برد، یک باخت و یک تساوی و سپاهان 3 برد و سه تساوی به دست آورده‌اند.

گل زده در نیم فصل دوم؛ 6 گل

استقلال در میان تیم‌های مدعی لیگ برتر بهترین عملکرد را در خط حمله و در نیم‌فصل دوم داشته است. این تیم در سه بازی 6 گل زده و میانگین دو گل در هر مسابقه را به دست آورده است. این تیم در حالی به این میانگین دست یافته که پرسپولیس و تراکتور 5 و سپاهان 4 گل در نیم فصل دوم به ثمر رسانده‌اند.

بالاترین میانگین مربیان؛ شفر در رتبه ششم

وینفرد شفر سرمربی آلمانی و با تجربه استقلال در این فصل از رقابت‌ها با میانگین 72/1 امتیاز در هر مسابقه و در پایان هفته هجدهم در رده ششم بهترین مربیان لیگ تا این زمان قرار دارد. در رتبه اول افشین قطبی است که از 4 بازی 10 امتیاز و میانگین 5/2  امتیاز را به دست آورده است. جرج لیکنز هم در سه بازی 33/1 امتیاز در هر مسابقه کسب کرده و در رده دوم است. اما رقیبان واقعی شفر در این رقابت امیر قلعه‌نویی، برانکوایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی هستند که هجده هفته در لیگ حضور داشته و در رده‌های سوم تا پنجم این جدول هستند.

ششمین تیم خشن لیگ

استقلال لیگ هجدهم در حال حاضر ششمین تیم خشن رقابت‌هاست. این تیم 31 کارت زرد، سه اخراج به خاطر کارت زرد دوم در این فصل از داوران گرفته است.

گلزنی بدون ضربه سر

استقلال در این فصل از رقابت‌ها و در پایان لیگ هجدهم 23 گل به ثمر رسانده که 14 گل با پای راست، 8 گل با پای چپ و یک پنالتی بوده است. نکته جالب درباره استقلال این است که این تیم هیچ گلی را در این فصل با ضربه سر نزده است.

گلزنی در نیمه اول؛ 14

استقلال در این فصل از رقابت‌ها 16 گل از 23 گلش را در نیمه اول به ثمر رسانده است. این تیم 9 گل در نیمه دوم و یک گل هم در وقت‌های اضافه بعد از 90 دقیقه زده است.

23 گل با 15 بازیکن

استقلال در صدر گلزنی با بیشترین تعداد بازیکن است. این تیم 23 گل این فصلش را با 15 بازیکن متفاوت به ثمر رسانده است.

28 بازیکن در ترکیب

وینفرد شفر در این فصل از 28 بازیکن مختلف در ترکیب استقلال استفاده کرده و بعد از  سپیدورد، فولاد و ذوب‌آهن در رده چهارم قرار دارد.

سومین تیم جوان لیگ

استقلال با میانگین 5/26 سال در کنار تیم فولاد خوزستان سومین تیم جوان این فصل از لیگ برتر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز