خبرگزاری کار ایران

نقطه مشترکی بین منصوریان و شفر؛ دردسری به نام فضای مجازی!

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۳۵

وینفرد شفر، ساشا و علی خطیر دیگر نباید مانند گذشته در اینستاگرام متن یا پیامی درباره استقلال منتشر کنند. چه این متن حاوی خبری بوده و چه پیام و توضیحی برای رسانه‌ها و هواداران داشته باشد.

به گزارش ایلنا،رسانه‌ها به دلیل برخی از ملاحظات و براساس قوانین نمی‌توانند هر مطلب، مصاحبه و خبر و شایعه‌ای را منتشر و منعکس کنند. اما فضای مجازی و حضور گسترده و فعالیت شبانه‌روزی میلیون‌ها ایرانی در اپلیکیشن‌های محبوب و پرمخاطبی نظیر تلگرام و اینستاگرام باعث شده تا نشریه‌های مجازی و بدون محدودیتی دراختیار چهره‌های مختلف از جمله فوتبالیست‌ها و گروه‌های هواداری قرار بگیرد. در این مدت پست‌ها، پیام‌ها، متن و تصاویری که توسط این افراد در فضای مجازی منتشر شده، واکنش و اعتراض بسیاری از مدیران و مربیان ایرانی را به دنبال داشته است.

بحث فضای مجازی بیش از هر باشگاه دیگری در استقلال خبرساز و حاشیه‌ساز شده است. برای همین باشگاه فعالیت اعضای کادر فنی و مدیران پیرامون استقلال در فضای مجازی را منع و ممنوع کرده است. به عبارت دیگر وینفرد شفر، ساشا و علی خطیر دیگر نباید مانند گذشته در اینستاگرام متن یا پیامی درباره استقلال منتشر کنند. چه این متن حاوی خبری بوده و چه پیام و توضیحی برای رسانه‌ها و هواداران داشته باشد. وریا غفوری هم دیروز در وزارت ورزش دیده شد که رسانه از احضار او به حراست وزارتخانه درباره پست‌های سیاسی چند وقت اخیر این بازیکن خبر دادند. اما این موضوع و حساسیت استقلالی‌ها روی فضای مجازی و دردسرساز شدن آن برای آبی‌ها به 3 فصل اخیر برمی‌گردد. از آنجایی که بارها علیرضا منصوریان از فضای مجازی نالید و شفر هم از آن گلایه کرد.          

فضای مجازی کثیف است

آذر سال 95 و لیگ شانزدهم حرفه‌ای بود که منصوریان از مشکلات و تلاش‌اش برای دور کردن استقلال و شاگردانش از فضای مجازی گفت: «در این بین سعی و تلاش من جدا از مسایل تاکتیکی این است که نمی‌دانم باید چه کار کنم تا بازیکنان از فضای مجازی دور شوند. چرا که فضای مجازی فضای ناهنجاری است که فضای فرهنگی حاکم بر آن زیبنده مردم ما نیست. متاسفانه فضای مجازی و وضعیت آن در فوتبال ما واویلاست. من برای بازیکنانم سال‌های 96 - 1998- 99 -2000 -2001 و 2002 را مثال می‌زنم. که آن زمان فضای مجازی نبود اما در آن فضای آموزشی ما 19 لژیونر تاپ و چند مرد آسیا داشتیم که از دل آن فضا بیرون آمدند اما متاسفانه فضای مجازی فضای خطرناکی است. چون انرژی منفی را به بازیکنان تزریق می‌کند آن هم یک گروه در قالب دوست و یک گروه در قالب دشمن که خود را دوست نشان می‌دهند. ما گروه خبری و آنالیز داریم که یکسری اخبار را برای من می‌آورند که اینها تایید حرف‌های من است. ما باید تلاش کنیم تا بازیکنان را از فضای مجازی کاذب دور کنیم و آنها را به فضای واقعی و زمین سرد ورزشگاه بیاوریم.» از این دست اظهارنظرها را چند بار دیگر هم از زبان سرمربی سابق استقلال شنیدیم.

پیشکسوتان علیه فضای مجازی

علاوه بر سرمربی استقلال، پیشکسوتان باشگاه مانند جعفر مختاری‌فر هم از رفتار و حضور هواداران و بازیکنان در فضای مجازی انتقاد کرده بودند: «متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که انسان جرات نمی‌کند به فضای مجازی سری بزند. آنقدر در این فضا اختلاف سلیقه و ناامنی وجود دارد که به نظر من بهتر است کلا تعطیل شود.

برخی‌ها در فضای مجازی اصلا هوادار استقلال نیستند و در پوشش هواداری این تیم آگاهانه دست به تخریب می‌زنند و برخی از هواداران ما هم ناآگاهانه بر این فشار اضافه می‌کنند. ما همه استقلالی هستیم و نگران آینده تیم‌مان، اما این دلیل نمی‌شود که بر تیم فشار بیاوریم، فضا را آلوده کرده و کار را سخت‌تر کنیم. متاسفانه فضای مجازی بلای جان فوتبال ما شده است. یکسری فوتبالیست‌ها آنچنان در فضای مجازی غرق شده‌اند که اصل کار را از یاد برده‌اند و یکسری هم با استفاده از فضای مجازی جو فوتبال را مغشوش می‌کنند. من از هواداران استقلال می‌خواهم که اگر هوادار واقعی هستند به جای آنکه در فضای مجازی دست به تخریب بزنند به صورت واقعی از تیم شان حمایت کنند.»

در فضای مجازی پول خرج می‌کنند

وینفرد شفر هم در این مدت بارها از فضای مجازی نالیده و انتقاد کرده است. البته خودش هم بارها از این فضا استفاده کرده است و پیام‌ها و پست‌هایی را منتشر کرده که بعضا حاشیه‌ساز شده است. سرمربی آلمانی استقلال بارها از پول خرج کردن بعضی‌ها در فضای مجازی برای تخریب دیگران یا بی‌اعتبار بودن اخبار و شایعه‌هایی که بعضا هدف‌دار در آن منتشر می‌شود گفته است: «از هواداران استقلال هم می‌خواهم که به آن مطالبی که در فضای مجازی و اینستاگرام می‌بینند، اهمیت ندهند. راحت می‌توان این مطالب را با پول در فضای مجازی نوشت. همه به صحبت‌های کادرفنی، آقا فرهاد، بیژن طاهری، میگوئل و... توجه کنند که حقیقت را آنها می‌گویند و بهتر است به فضای مجازی اهمیت ندهند.» 

دروغگویی که دردسرساز شد!

جالب است که یکی از به یادماندنی‌ترین حاشیه‌های فضای مجازی استقلال در دوران شفر رخ داد. آنجا که بازیکنان به شکل هماهنگ شده متنی را علیه مدیریت و اسپانسر باشگاه روی صفحه‌های اینستاگرام خودشان قرار دادند. متنی که در آن مدیریت باشگاه دروغگو خطاب شده بود! امیرحسین فتحی و اصغر حاجیلو سرپرست باشگاه هم واکنش تندی به این کار بازیکنان در فضای مجازی نشان دادند. حاشیه‌های بازیکنان دیگر تیم‌ها از جمله پرسپولیس هم در فضای مجازی کم نبود اما خب این موضوع در استقلال همیشه پررنگ‌تر و پرسروصداتر بوده است. چرا که مربیان، مدیران و پیشکسوتان همیشه واکنش تندتری به آنچه در این فضا می‌گذرد داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز