خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارشاد در قزوین عنوان کرد؛

تصویب درآمد پایدار برای استان‌ها در مجلس/ضرورت توجه به برنامه و مدیریت در منابع مالی

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۳۹

معاون حقوقی ، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب درآمد پایدار برای استان‌ها در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: با تحقق این درآمد از اوایل سال 98، وضعیت استان‌ها به ویژه شهرستان‌ها بهتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی‌اصغر کاراندیش‎‌مروستی در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: بیش از دو هزار مدرسه قرآنی تحت پوشش معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و بیش از 26 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد و حدود 500 سینما در کشور فعال هستند.

وی افزود: رسالت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد رشد فضایل اخلاقی در جامعه است که مبنای هر فعالیتی اعم از فرهنگی، هنری، مطبوعاتی، قرآنی، سینمایی، خبرگزاری، اوقاف و حج و زیارت غیره است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حدود هفت هزار هفته‌نامه، روزنامه و فضای مجازی به ثبت رسیده و حرکت آنها هم در جامعه به سمت فضایل اخلاقی است.

کاراندیش‌مروستی مطرح کرد: طی 40 سال انقلاب تجربه ثابت کرده تا در حوزه فرهنگ به توسعه پایدار پیدا نکنیم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نمی‌توانیم به توسعه پایدار دست یابیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهم فرهنگ در بودجه عمومی کشور بسیار اندک و حدود سه درصد است از این سه درصد، 15 درصد به وزارت و 85 درصد مابقی به دستگاه‌ها و نهادهایی اختصاص می‌یابد که در حوزه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

تصویب درآمد پایدار برای استان‌ها در مجلس/ضرورت توجه به برنامه و مدیریت در منابع مالی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد:اعتبار کلی وزارت فرهنگ و ارشد در سال 97 نسبت به سال 96، بیش از دو برابر شده و اعتباراتی که به استان‌ها از طریق ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال شده، حدود 6 برابر شده است.

کاراندیش‌مروستی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب درآمد پایدار برای استان‌ها در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: با تحقق این درآمد از اوایل سال 98، وضعیت استان‌ها به ویژه شهرستان‌ها که مظلوم واقع شده‌اند، بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات و ایرادهایی که در حوزه‌های مختلف اعم از عمرانی، اقتصادی، کشاروزی و محیط زیست و غیره وجود دارد، نداشتن برنامه و مدیریت است که بعضا غافل بوده‌ایم در حالی که باید علاوه بر منابع مالی، برنامه توام با مدیریت صحیح داشته باشیم یعنی برنامه و مدیریت در منابع مالی لازم است.

این مسئول مطرح کرد: در 6 ماه اخیر پیگیر حل مشکل استخدامی و بازنشستگی اسکندری‌نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قزوین بودیم که به نتیجه نرسیدیم و تصمیم بر این شد که حجت‌الاسلام مهدی حسینی که از سوابق کاری خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برخودار بود، به عنوان مدیر کل جدید انتخاب و معرفی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز