خبرگزاری کار ایران

مدیریت پایدار جنگل‌های کشور در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۶۶۷

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تمرکز برنامه سال آینده سازمان جنگل‌ها بر مدیریت پایدار جنگل‌های کشور است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خلیل آقایی در اولین جلسه ستاد هماهنگی طرح مدیریت پایدار منابع طبیعی هیرکانی که با هدف ارائه برنامه زمانبندی شده انجام مطالعات این طرح و تهیه شیوه‌نامه آن برگزار شد، با تاکید بر حفاظت هر چه بیشتر عرصه‌های جنگلی، به ویژه حفظ ذخایر جنگلی شمشاد و زاگرسی، اظهار داشت: مهمترین نقش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی است که جنگل‌ها به دلیل نقش بی‌بدیل در حفظ حیات موجودات زنده از اهمیت بسیار برخوردار هستند.

وی در راستای دقیق بودن هر چه بیشتر اجرای طرح‌ها اظهار داشت: همه طرح‌ها و پروژه‌ها در سال آینده باید دارای نقشه مختصات باشند.

رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به این که هنوز بخش‌هایی از عرصه‌های منابع طبیعی کشور فاقد نیروهای گشت و حفاظت است، خاطرنشان کرد: در راستای حفظ این عرصه‌ها باید یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اصلاح و اجرای درست وظایف، نقش واقعی خود را در این زمینه ایفا کند.

مسئول مدیریت منابع طبیعی کشور با اشاره به اهمیت تداوم اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کشور گفت: با توجه به عملکرد موثر و حرکت جهادی سازمان در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کشور و با عنایت مقام معظم رهبری، مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تداوم اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافت.

گفتنی است؛ پیش از این جلسه، نشست دیگری در خصوص سیاست‌های اجرایی مدیریت بوم سازگان جنگل‌های زاگرسی به ریاست رئیس سازمان جنگل‌ها برگزار شد و موضوعات مربوط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز