خبرگزاری کار ایران

کریمی:

حوزه گردشگری سلامت ثروت‌آفرین است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۲۲

رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: بزرگترین شبکه هلث توریسم، مرکز توسعه سلامت کشورهای اسلامی است که زحمات و هزینه های بسیاری برای این مرکز صرف شده و قابلیت بهره‌وری را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کریمی (رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی) در نشست خبری چهارمین کنگره سلامت کشرهای اسلامی، گفت: در سال‌های گذشته در مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی زحمت بسیاری برای ایجاد شبکه پایدار در سطح کشورهای اسلامی در جهان اسلام کشیده‌ایم، این زحمت بسیار طاقت فرسا بود، شاید در قسمت‌هایی کم لطفی‌هایی بود و به ما کمک نشد، اما به مدد خداوند هر روز این شبکه در سطح کشورهای اسلامی توسعه یافت. حدود ۴۸ دفتر در کشورهای دیگر تاسیس شده و این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است.

وی در ادامه گفت: انشاالله وزارت بهداشت مانند سال‌های گذشته نظر مثبتی‌ به این نشست داشته باشد، زیرا در گذشته هرآنچه توان داشتند کمک کردند.

کریمی در خصوص اهمیت گردشگری سلامت برای کشور بیان کرد: فرصتی که برای ایران ایجاد شده، این است که رئیس مرکز فردی با اصالت ایرانی است. ما می‌توانیم از این فرصت برای توانمندسازی و اشتغال جوانان در حوزه گردشگری سلامت استفاده کنیم.

وی گردشگری را حوزه‌ای پول‌ساز دانست و افزود: گردشگری سلامت حوزه پول‌ساز و ثروت آفرین است، کارآفرینی‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد. همچنین با توجه به ایران هراسی ها و سیاسی کاری ها این گونه ایونت‌ها، ایران را به سویی می‌برد که در نهایت تمام نقشه‌ها و توطئه‌ها بر علیه  ما خنثی می‌شود.

وی در ادامه گفت: تا سال گذشته ما حوزه استارت آپ‌ها را نداشتیم و من شخصا پیگیر این موضوع هستم و در ضمن از جوانانی که نیاز به حمایت‌های اقتصادی و معنوی دارند حمایت می‌کنیم.

کریمی در خصوص شبکه جامع خدمات سلامت بیان کرد: شبکه جامع خدمات سلامت کشورهای اسلامی تحت وب در حال راه اندازی است و کشورهای دیگر نیز سهام‌دار خواهند بود.

وی در خصوص محورهای نشست چهارمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی گفت: از محور نشست آینده می‌توان به استارت آپ‌ها و سرمایه گذاری موضوعاتی که مستقیما به گردشگری مربوط می‌شوند، اشاره کرد. همچنین امسال سعی کردیم با آژانس‌های مسافرتی حرکت بزرگی کنیم زیرا بازوی گردشگری سلامت آژانس‌های مسافرتی هستند و بنابر اینکه این موضوع برای کشور بسیار حیاتی است، باید نگاه بیشتری شود، زیرا من در مسئولان جمهوری اسلامی این همت را مشاهده می‌کنم.

کریمی همچنین افزود: بزرگترین شبکه هلث توریسم، مرکز توسعه سلامت کشورهای اسلامی است که زحمات و هزینه های بسیاری برای این مرکز صرف شده و قابلیت بهره وری را دارد.

وی در ادامه یادآور شد: پیشنهاد ما به شهردار تهران این بوده که شعار کنگره را «تهران پایتخت گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی» نامگذاری کند، اما هنوز پاسخی نداده اند. بنابر تغییرات بسیار در شهرداری امیدواریم این اتفاق سریعا رخ دهد تا ما بتوانیم در سطح کشورهای دیگر اعلام کنیم، زیرساخت‌ها تقریبا آماده است و تا وقتی که ما همت نکنیم بلااستفاده خواهد بود ما ظرفیت های بالقوه ای در کشور داریم که از آنان استفاده نمی شود و شبکه‌های خارجی از آن اطلاعی ندارند، ما در حوزه رسانه نیز مشکل داریم که این مشکل مطرح شده تا به ما نیز کمک شود.

رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در پایان تصریح کرد: امسال در حوزه گردشگری ارزان درصدد چاپ کتابی در سطح بین المللی هستیم اما هنوز توفیق آن نصیب نشده و نتوانسته ایم این زیرساختها را فراهم کنیم، این نشست فرصت مناسبی در غرب آسیا برای ایران خواهد بود که دیگر کشورها برای تعاملات جذب شوند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز