خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

ظریف از مصلحت و حکمت جمهوری اسلامی دفاع کرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۱۹

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آقای ظریف از مصلحت و حکمت جمهوری اسلامی دفاع کرد و توانست دیپلماسی کشورهای مختلف را کنار هم جمع کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین نشست تخصصی بین‌المللی زن، صلح و امنیت پایدار هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته زن امروز (سه‌شنبه ۷ اسفند) در سالن اجتماعات هتل اسپیناس برگزار شد.

معصومه ابتکار در این نشست و در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به استعفای محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه گفت: باید از تلاش‌های محمد جواد ظریف در مساله برجام و همچنین فعالیت هسته‌ای کشور بسیار تشکر کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه «امیدوارم شایعاتی که پیرامون وزیر خارجه شجاع کشورمان و دیپلمات موفق این عرصه به وجود آمده، درست نباشد» گفت: چراکه آقای ظریف از مصلحت و حکمت جمهوری اسلامی دفاع کرده و توانست دیپلماسی کشورهای مختلف را کنار هم جمع کند.

ابتکار همچنین اشاره‌ای به دستاوردهای چهل ساله جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه زنان کرد و گفت: این دستاوردها در طول این سال‌ها بسیار ارزشمند بوده و امیدوارم این روند رو به رشد تداوم داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه «ایران در زمان موضوع برجام و فعالیت‌های هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشته است» گفت: معتقدم این اقدامات به امنیت جهان کمک خواهد کرد. هرچند که در کنار پیشرفت‌های مختلف در بخش‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی متاسفانه جنگ، خشونت و ناامنی نیز در جهان و به ویژه در خاورمیانه بسیار دیده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: هرچند در این زمینه آسیب‌های زیادی دیده‌ایم اما امیدوارم با تاسی به حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد پیشرفت‌های بیشتر در کشور باشیم.

ابتکار همچنین یادی از موضوع تحریم‌ها کرد و با بیان اینکه «مردم ایران در این شرایط بسیار سخت مقابل این تحریم‌ها ایستادگی خواهند کرد» گفت: همه می‌خواهند پیام صلح و امید را به جامعه انتقال دهند تا در منطقه به عنوان یک منبع آرامش به آینده خودمان امیدوار باشیم.

او با تاکید بر اینکه «ما باید تمام قلب‌ها و ذهن‌ها را به سمت مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم متمرکز کنیم» گفت: اکنون فشارهای زیاد اقتصادی در کشور وجود دارد و همان‌طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مردم مقاومت کردند و زنان و مردان شهید و مجروح زیادی تقدیم انقلاب کردیم، معتقدیم مردم ایران در این شرایط بسیار سخت مقابل این تحریم‌ها هم ایستادگی می‌کنند.

ابتکار با اشاره به اینکه «در طول این مدت با صدها جانباز و خانواده شهید دیدار داشته‌ام و خوشحالم که همه نسبت به آینده نگاه مثبت دارند» گفت: زنان ما در مقابل این تهاجم‌ها ایستاده‌اند برای همین به صورت مداوم با گروه‌های زنان مقاوم دیدار داریم و می‌بینیم که هنوز با رشادت و سربلندی ایستاده‌اند و در برابر تهاجم‌های جدید مقاومت می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که تاکنون برای آنکه نقش زنان در آموزش، سلامت و سیاست از رشد خوبی برخوردار باشد، تلاش کرده‌ایم، اظهار امیدواری کرد بتوانیم با چالش‌هایی که اکنون پیش روی کشور وجود دارد مقابله کنیم.

ابتکار همچنین تصریح کرد: اکنون در کشور و منطقه مشکلات زیادی داریم و برای رفع آن اقدامات جدی انجام شده است. خوشبختانه با وجود این مشکلات، کشور ما عقب نیفتاده و با توجه به مسائلی که در شرایط کنونی همه با آن مواجهیم، شاهد رشد خوبی در بخش‌های مختلف بوده‌ایم.

او با تاکید بر اینکه «معتقدیم همانطور که امام راحل به نقش زنان توجه ویژه داشت اکنون نیز باید به نقش زنان توجه ویژه شود» گفت: ما به آینده نگاه مثبت داریم و امیدواریم این همکاری در سطح بین‌المللی بتواند بخشی از مشکلات حوزه زنان را نیز حل کند.

معاون زنان رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «در برجام همواره به صلح و امنیت فکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در خلال مسائل سیاسی و اجتماعی چهره واقعی یک زن ایرانی را به جهان نشان دهیم» گفت: مردم ایران در همه زمینه‌ها نقش جدی دارند و زنان نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

ابتکار با تاکید بر اینکه «ما باید صدای زنان یمن و غزه را به گوش همگان در جهان برسانیم» گفت: ما باید با چالش‌ها برخورد کنیم و علیه بحران آوارگی زنان و کودکان ایستادگی و مبارزه جدی و مستمر انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز