خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

بررسی لایحه بودجه ۹۸ از یکشنبه آتی

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۶۳

رییس شورای شهر تهران از بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری در صحن شورا از یکشنبه آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی ظهر امروز در حاشیه صد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ادامه لایحه ماده ۱۴ قانون زمین شهری و برج باغ ها بررسی شد. ما جلسه پیش تا ماده ۳ این لایحه پیش رفته بودیم و امروز تا انتهای آن را بررسی کردیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: امیدواریم به زودی این لایحه به هیات تطبیق فرمانداری تهران و شهرداری ابلاغ شود و بعد در صورت تصویب در شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 وی در پاسخ به این سوال که چرا در جریان تصویب این لایحه چالش هایی در شورای شهر صورت گرفته بود و اعضا با یکدیگر مخالفت می‌کردند، گفت: مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد. کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر نگاه ویژه ای به احیای باغ ها دارد و کمیسیون معماری و شهرسازی در نوع نگاه با کمیسیون سلامت و محیط زیست اختلاف نظرهایی دارد.

 هاشمی تاکید کرد: ترس از اقدامات دیگری که ممکن است با تفسیر قانون از سوی شهروندان اتفاق بیفتد باعث شد تا اعضا سعی کنند قانون را تدقیق کنند که مو لای درز آن نرود؛ به همین دلیل سعی کردیم به دقت این لایحه را در صحن شورا بررسی کنیم.

 هاشمی خاطرنشان کرد: فکر می کنم اگر این قانون به همین دقت انجام شود دغدغه تخریب باغات از بین می رود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح جامع مربوط به سال ۸۶ است و طرح تفصیلی مربوط به سال ۸۹ و مصوبه شورای عالی شهرسازی است، اظهار داشت: به همین دلیل آنچه که تصویب کردیم باید به شورای عالی شهرسازی برود و اگر تصویب نشود باز هم به شورا بر می گردد تا اصلاح شود.

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص باغات به هم پیوسته گفت: شورای عالی شهرسازی در خصوص این باغات قبلا تصمیم گیری کرده است. در مورد این باغات توصیه به تملک از سوی شهرداری و دولت شده است که باغ های به هم پیوسته تا ابد به همین صورت باقی بمانند.

او در خصوص لایحه بودجه ۹۸ گفت: از یکشنبه آینده و از ساعت ۹ صبح به صورت مستمر پای بودجه ۹۸ شهرداری می‌نشینیم و تا آن را تمام نکنیم از صحن خارج نمی شویم.

وی با اشاره به اینکه قبلا در کمیسیون ها  لایحه بودجه بررسی شده است، گفت:  فکر می کنم طی چهار یا پنج جلسه بتوانیم لایحه بودجه را به اتمام برسانیم.

 رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه امسال شب عید حال و هوای بهار را ندارد، گفت: مشکلات تحریم و بلبشو در قیمتها دغدغه زیادی برای مردم ایجاد کرده و از آنجا که هزینه ها بالا رفته مردم برای سفر در عید مشکل دارند و نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند. البته مسئولان تمهیداتی هم اندیشیده‌اند و اینگونه نیست که کاملاً شرایط عاری از حال و هوای بهار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز