خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید:

بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۲۲

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز ۵۶۲ هزار جانباز و حدود ۴۳ هزار آزاده داریم که در زندان‌های عراق اسیر بودند و در مجموع بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام شهیدی در سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار عنوان کرد: میزبان سال آینده این جشن انشالله حوزه علمیه قم خواهد بود. در دهه پنجم انقلاب و گام دوم انقلاب به فرمایش مقام معظم رهبری هستیم

وی با اشاره به اینکه در بنیاد شهید بیش از  ۲۳۰ هزار پرونده از شهدا داریم، گفت: جنگ تحمیلی جنگ نابرابری بود که تمام معیارهای جنگ را بهم ریخت و بمباران شیمیایی در برنامه‌ها نبود اما این ظلم به کشور شد. امروز ۵۶۲ هزار جانباز و حدود ۴۳ هزار آزاده داریم که در زندان‌های عراق اسیر بودند و در مجموع بیش از  ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

او اضافه کرد: ما خانواده‌های پنج شهید در کشور داریم و حتی آمار ده شهید هم داریم‌ که دو خانواده از خانواده‌هایی که ده شهید داشته اند یکی در خوزستان و یکی در تهران هستند و در حادثه بمباران به شهادت رسیدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از مسائلی که امام روی آن دست گذاشت و برای آن حکم دادند مسائل آموزشی بود. امام سال ۶۵ اعلام کردند باید فرزندان ایثاگران(شهدا، جانبازان و ازادگان) از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه اداره شوند. یکی از وظایف بنیاد این است که باید همه این افراد را از کودکستان تا دانشگاه تحت پوشش تحصیلی قرار دهد.

وی ادامه داد: این افراد زبده کشورند ما معتقدیم پداران و برادان شما بهترین هستند، آسایش امروز ما مدیون خون پدران و برادران شماست. ما وظیفه داریم در این زمینه کمک کنیم. آنها رفتند و راه عشق و شهادت را پیش کشیدند و شما باید راه آنها را تدوام بدهید.

شهیدی توضیح داد: بنابراین بنیاد وظیفه‌اش این است به هر طریقی این افراد را رشد بدهد. مقام معظم رهبری باهار فرمونده‌اند که آینده مملکت دست شماست. این انقلاب چهل ساله برای کشور هزینه زیادی برداشت.

وی با ارایه آمارهایی در این زمینه گفت: من خوشحال می شوم وقتی در این زمینه به ما آمار آموزشی می‌دهند. مثلا ما در دانشگاه آزاد ۸۰ هزار دانشجوی ایثارگر و شاهد داریم. بعضی از فرزندان ایثارگر می‌گویند ما خجالت می‌کشیم بگوییم فرزند ایثارگر هستیم زیرا نگاه‌ها به ما به شکل استفاده از سهمیه ایثاگران است. من افتخار می‌کنیم که امروز  از سالی که امام دستور دادند در خدمت ۵ میلیون نفر از فرزندان و ایثارگران بوده‌ایم‌. همچنین  ۶۵ درصد دانش‌آموزان و ۲۵ دانشجویان ما به شاگران ممتاز هستند.

معاون رییس جمهور در پایان اظهار داشت: حدود ۲۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان ایثارگران ما عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند، قطعا این افراد شایستگی داشتند. ما امروز حدود ۲۷۰ هزار دانشجوی شاهد ایثارگر در دانشگاه‌ها داریم. البته در این میات خیلی از افرادی که از سهمیه استفاده نکردند نیز شاگرد ممتاز بودند. در چهار سال گذشته ۶۵ درصد از دانشجویان خانواده ایثارگر و شهدا بدون استفاده از سهمیه رتبه زیر صدکسب کردند. ما امسال در رشته علوم انسانی رتبه یکی را داشتیم که بدون استفاده از سهمیه موفق به کسب رتبه اول کنکور سراسری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز