خبرگزاری کار ایران

با تصویب مجلس مقرر شد؛

اختصاص ۲ میلیارد دلار به طرح‌های کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۸۳۸

نمایندگان مجلس مصوب کردند دستگاه‌های استفاده‌کننده از تسهیلات به‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب‌شده از بانک‌های توسعه‌ای مجازند پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان مجلس امروز در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸ با بند (ج) تبصره ۳ این لایحه موافقت کردند و به تصویب رساندند.

جزئیات این بند به شرح زیر است:

به‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب‌شده از بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک توسعه‌اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی (AIIB) و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاه‌های استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور مجازند در سقف بند (الف) این تبصره پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح‌های با پسوند وامی مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور اقدام کنند.

نمایندگان با بند (د) تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۸ موافقت کردند که جزئیات این بند به شرح زیر است:

دولت مجاز است در صورت تأمین پانزده‌درصد (۱۵%) سهم دستگاه توسط شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط و تعهد به بازپرداخت اصل و سود توسط همان دستگاه، حداقل دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار از تسهیلات خارجی این تبصره را در جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اختصاص دهد. دولت موظف است نسبت به تضمین اصل و هزینه‌های این تسهیلات اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز