خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

جزییات طرح ترافیک خبرنگاری در سال ۹۸/سهمیه خبرنگاران بدون تغییر ماند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۲۶

دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران از تعین‌تکلیف طرح ترافیک خبرنگاری برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال آینده همچون سال جاری ۲۳۰۰ طرح ترافیک به خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول رسانه‌ها توزیع می‌شود.

زهره آشتیانی (دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: بعد از ظهر امروز جلسه کمیسیون مشترک فرهنگی و اجتماعی و حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برگزار شد و دستورالعمل اجرایی ماده ۴ مصوبه شورای شهر تهران که درباره نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان بررسی شد و به تصویب رسید.

دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران ادامه داد: از جمله موارد تفاوت آیین‌نامه جدید با آیین‌نامه قبلی این است که انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران تهران، انجمن عکاسان و انجمن صنفی مدیران مسئول به تایید هویت خبرنگاران و عکاسانی که با جایی قرارداد معین ندارند، ورود می‌کنند و  در این امر دخیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد سهمیه و نحوه توزیع آن، تعیین کیفیت و میزان فعالیت رسانه‌ها و تعیین هویت افراد در آیین‌نامه جدید بر عهده انجمن‌های صنفی است.

به گفته وی قرار است کارگروهی متشکل از نماینده کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، انجمن صنفی روزنامه نگاران، انجمن صنفی عکاسان، انجمن صنفی مدیران مسئول تشکیل شود و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم دبیر این کارگروه است.

او تصریح کرد: این کارگروه تعیین سهمیه طرح ترافیک را براساس رتبه‌بندی وزارت ارشاد از رسانه‌ها، براساس میزان و کیفیت فعالیت رسانه‌ها و تعداد نیروی انسانی آنها و با اولویت‌بخشی رسانه‌های خصوصی نسبت به رسانه‌های وابسته به ارگان‌های دولتی، تعیین می‌کند.

آشتیانی تاکید کرد: در آیین‌نامه جدید نشریات ادواری که دوره چاپ آنها از یک ماه به بالا باشد،  و همچنین کسانی که شغل اصلی آنان خبرنگاری یا روزنامه‌نگاری نباشد، مشمول طرح ترافیک نمی‌شوند.

وی افزود: در نهایت در این جلسه مقرر شد؛ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تا پایان خردادماه سال ۹۸ اسامی‌رسانه‌ها و خبرنگارانی را که به آنها طرح داده می‌شود، منتشر کند.

دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران تاکید کرد: نکته مهم این بود، دستورالعملی را در کارگروه رسانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تدوین کردیم که نمایندگان رسانه‌ها هم در جلسات مربوط به آن حضور داشتند. شهرداری و شورای شهر در بیش از ۸۰ درصد محتوای این دستورالعمل باهم اشتراک نظر دارند و فقط در ۲۰ درصد موارد اختلاف نظر داشتند که در نهایت به اجماع رسیدند.

وی در ادامه گفت: همچنین در کارگروه رسانه کاهش سهمیه رسانه‌های دولتی هم مطرح شده بود که  رای نیاورد.

آشتیانی خاطرنشان کرد: برای سال ۹۸ هم مثل سال جاری دو هزار و ۳۰۰ سهمیه به رسانه‌ها داده می‌شود و میان خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول توزیع می‌شود.

وی درخصوص کارت بلیت‌های تاکسی که بحث آن مطرح شده بود، گفت: این موضوع به نتیجه نرسید. البته کارت بلیت مترو و اتوبوس همچون سال گذشته با ثبت نام در سایت به خبرنگاران داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز