خبرگزاری کار ایران

سالاری:

سازوکار تعیین شده برای انتخاب شهردار نمایشی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۵۹۹

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که در فضای عمومی و رسانه ای شائبه ای بوجود آمده که تصمیات شورای شهر خارج از نهاد شورا و خارج از اختیار اعضا اتخاذ می شود و متاسفانه مجددا این بداخلاقی در حال شکل گیری است که بر روی یک یا چند کاندیدای خاص اجماع شده و فرایند و سازوکار تعیین شده از سوی شورا برای انتخاب شهردار نمایشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در پنجاه و نهمین جلسه شورا اظهار داشت: بعد از استعفای شهردار تهران، شورای شهر سازو کاری را تدوین و فرایند نحوه انتخاب شهردار را اعلام کرد. اکنون چند مرحله از این فرایند سپری شده و ۷ کاندیدا از بین ۲۸ کاندیدا انتخاب شدند و مطابق همین سازو کار، مقرر شده این ۷ کاندیدا برنامه های خود را تدوین و براساس برنامه زمانبندی شده در جلسات علنی و با حضور خبرنگاران را ارائه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت مسند و منصب شهردار تهران و جایگاه مدیریت شهری تهران در ساختار سیاسی و اداری کشور تمامی توجهات عموم مردم، مسئولین، فعالان سیاسی و اجتماعی و رسانه ها به مراحل تصمیم گیری اعضای شوراست.

این عضو شورای شهر تهران افزود: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که در فضای عمومی و رسانه ای شائبه ای بوجود آمده که تصمیات شورای شهر خارج از نهاد شورا و خارج از اختیار اعضا اتخاذ می شود و متاسفانه مجددا این بداخلاقی در حال شکل گیری است که بر روی یک یا چند کاندیدای خاص اجماع شده و فرایند و سازوکار تعیین شده از سوی شورا، نمایشی است.

سالاری با اشاره به اینکه فعالان سیاسی و اجتماعی، احزاب و گروه ها بر اساس رسالت و مانیفست حزبی خود حق دارند کاندیداهای خود را اعلام و از او حمایت کنند بیان کرد: اعضای شورا نیز می توانند از نظرات آن ها در فرایند تصمیم گیری و البته مبتنی بر مصلحت شهر بهره ببرند، آنچه مهم است اینکه شهروندان، مسئولین و ذینفعان شهر به یقین برسند که ما به عنوان نمایندگان مردم در نهایت تصمیم می گیریم.

وی ادامه داد: لذا اینگونه نباشد که با طرح یک یا چند کاندیدا سایر کاندیداها که همه از مدیران درجه یک کشور با کارنامه درخشان هستند و شورا در یک فرایند تخصصی آن ها را انتخاب کرده دلسرد شوند و شان و جایگاه شورای شهر زیر سوال رود.

وی در پایان تاکید کرد: کنشگری رییس شورا و تک تک اعضا باید به گونه ای باشد که منجر به این شود که عموم مردم مطمئن شوند خود اعضای شورا تصمیم گیر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز