خبرگزاری کار ایران

محمدولی در گفت‌وگو با ایلنا:

نوسانات لحظه‌ای بازار سکه و طلا/ قیمت سکه 80 هزار تومان افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۷۹

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: سکه نسبت به روز گذشته حدود 60 تا 80 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

محمد محمدولی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص نوسانات بازار سکه و طلا اظهار کرد: امروز هم مانند روزهای قبل بازار طلا و سکه نوسان داشته و در برخی ساعات هر مثقال 100 هزار تومان افزایش و در برخی ساعات هر مثقال بالغ بر 60 هزار تومان کاهش داشته است. این نوسانات باعث رکود شدید در بازار شده است.

وی با اشاره به دلایل نوسان در بازار طلا و سکه اذعان داشت: از جمله دلایل آن نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت اونس جهانی، نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا در سکه و طلای خام است.

محمدولی در رابطه با افزایش قیمت‌ طلا و سکه در اسفندماه اذعان داشت: هر سال روال به این شکل نبود اما از لحاظ داد و ستد کاری درصدی با ماه‌های دیگر سال متفاوت بود و از نظر قیمتی هم بسیار جزئی و با درصد بسیار اندک تفاوت داشت اما امسال با وجود رکود و کاهش تقاضا شدت بسیاری به خود گرفته و روند رو به افزایش دارد البته در بخش مصنوعات هم این روند افزایشی وجود داشته اما در مقابل قیمت طلای آب شده و سکه بسیار کم بوده است.

وی در رابطه با قیمت طلا گفت: اونس جهانی امروز 1328 دلار است. قیمت یک مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 917 هزار تومان و طلای 18 عیار هر گرم 435 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه با اشاره به قیمت سکه خاطرنشان کرد: قیمت سکه طرح جدید 4 میلیون و 850 هزار تومان، سکه طرح قدیم 4 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 750 هزار تومان و سکه یک گرمی 860 هزار تومان است. سکه نسبت به روز گذشته حدود 60 تا 80 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

محمدولی با اشاره به مشکل قاچاق طلا در کشور تصریح کرد: مشکل قاچاق به شدتی که عنوان شده نیست. در سال 97 از آنجایی که میزان خریدار در مصنوعات کاهش یافت میزان قاچاق هم کاهش یافته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته مصنوعات به کشور قاچاق می‌شد اما در سال 97 و با نوسانات قیمت طلا و ارز و ورود دولت به بازار ارز، طلای خام و آب‌شده از کشور خارج شد که دولت با اقداماتی که انجام داد مانع خروج آن از کشور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز