خبرگزاری کار ایران

با اهدای نشان «زبان عشق»؛

دانشگاه آکسفورد از شهرام ناظری تجلیل کرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۷۲

در آستانه آغاز رسمی پروژه «زبان عشق» و برگزاری کنسرت مشترک با دولتمند خالف در لندن، شهرام ناظری در دانشگاه آکسفورد در انگلستان با همراهی گروه مانا روی صحنه رفت.

به گزارش «ایلنا»، در آستانه آغاز رسمی پروژه «زبان عشق» و برگزاری کنسرت مشترک با دولتمند خالف در لندن، که به میزبانی دانشگاه آکسفورد و به عنوان قسمتی از پروژه زبان عشق برگزار شد، در ابتدا پروفسور ادموند هرزیگ از مدیران دانشگده شرق شناسی و مدیر تیم زبان عشق دانشگاه، در خصوص همکاری‌های انجام شده با مانا نقش پیرامون پروژه زبان عشق سخنرانی کردند و همچنین از حضور شهرام ناظری در این مراسم تقدیر نمود.

سپس دامینیک بروکشا از اساتید زبان فارسی دانشگاه آکسفورد در سخنرانی خود اهمیت این پروژه در معرفی ظرفیت‌های شعر و ادبیات فارسی و مشاهیر فارسی سرا را بیان نمود. در ادامه آتوسا مومنی به عنوان مشاور پروژه زبان عشق در حوزه میراث ناملموس، به بیان ارزش این پروژه از دیدگاه کنوانسیون ۲۰۰۳ حفاظت از میراث ناملموس یونسکو پرداخت و سپس به پاس بیش از چهل سال فعالیت هنری شهرام ناظری در زمینه شعر و موسیقی ایرانی و همکاری وی با این پروژه، نشان «زبان عشق» از سوی دانشگاه آکسفورد به وی اهدا شد و شوالیه آواز ایران به اجرای برنامه پرداخت.

 در این اجرا گروه مانا متشکل از صابر نظرگاهی، میثاق مهرپور، ذبیح الله وحید، سید علی جابری، شهاب نیکمان، نوید کوهی، محمد جابری و الهامی، استاد شهرام ناظری را همراهی کردند.

این مراسم در سالن هالیول در دانشکده موسیقی دانشگاه آکسفورد برگزار شد که با قدمتی بیش از ۲۷۰ سال اولین سالن ساخته شده برای اجرای کنسرت در اروپاست. اجرای شهرام ناظری و گروه مانا در این سالن بدون استفاده از سیستم صدابرداری و با صدای طبیعی از نکات قابل توجه این برنامه بود که مورد توجه رسانه ها و حضار قرار گرفت.

این برنامه به عنوان قسمتی از پروژه «زبان عشق» با همکاری دانشکده شرق شناسی، کالج وادهام، مرکز تحقیقات علوم انسانی، و برنامه ارتگان دانشگاه آکسفورد، و موسسه مانا نقش برگزار شد. مراسم افتتاحیه رسمی پروژه «زبان عشق» یکشنبه پنجم اسفندماه با اجرای مشترک دولتمند خالف و شهرام‌ ناظری و گروه مانا در سالن باربیکن انجام می‌شود. در این مراسم از لوگوی زبان عشق پرده‌برداری و همچنین اثر جدید شهرام ناظری رسما رونمایی خواهد شد.

پروژه جهانی «زبان عشق» با هدف معرفی نقش شعر فارسی در ایجاد و انتقال مفهوم عشق و صلح و ایجاد وفاق اجتماعی، با تالیف شهاب نیکمان و توسط موسسه مانا نقش، و با همکاری دانشگاه‌های متعدد در کشورهای مختلف و مراکز بین المللی فرهنگی از جمله مرکز مطالعات میراث ناملموس یونسکو در تهران در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز