خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم تاکید کرد:

پیشرفت در برنامه‌های کلان با افراد علمی میسر است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۹۱

وزیر علوم با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم برای جذب هیات علمی و محققین افراد کیفی‌تری را جذب کنیم،‌ گفت: با انتخاب علمی‌ترین و اخلاقی‌ترین افراد هیات علمی جوان می‌توانیم بهره‌های زیادی در پیشرفت برنامه‌های کلان ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر علوم پس از ارائه گزارش‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در نشست هم اندیشی پیشبرد اهداف طرح کلان ملی اقتصاد مقاومتی، گفت: من فکر می‌کنم تاکید جلسه‌ امروز که سطح بالایی در زمینه برنامه ریزی و کارشناسی دارد، ضرورت ادامه بر تلاش‌ها است‌. ما فارغ از همه وظایف در ساختار های وزارت علوم و یا ساختارهای کلان کشوری وظیفه داریم که این موضوع را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم هیچ ابهامی وجود ندارد نهایتا باید با توجه به هدفی که تعریف شده کار را به خود دانشگاه‌ها واگذار کنیم و فقط به ستاد موکول نکنیم، زیرا ستاد وظیفه اش حمایت و هماهنگی است.

وزیر علوم افزود: می‌توان نیازهای حمایتی را در بخش‌های راهبردی و اجرایی تعریف و سپس به ستاد منتقل کنیم. ضمن اینکه شاخص‌های هم تعریف شد که از نگاه ستاد برخی از شاخص‌ها حاشیه‌ای و غیراصلی است که به آن نمی‌پردازیم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم در جذب هیات علمی و محققین افراد کیفی‌تری را جذب کنیم. با انتخاب علمی‌ترین و اخلاقی‌ترین افراد هیات علمی جوان می‌توانیم بهره‌های زیادی در پیشرفت برنامه‌های کلان ببریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: در حال حاضر طرحی را در ذیل قوانین و تکالیف دیگرمان داریم که  در واقع ساماندهی آموزشی کشور است. ما در این بخش تلاش می‌کنیم بدون اینکه حاشیه‌ای ایجاد کنیم واحد‌ها و مراکز کوچک علمی که نمی‌توانند در پیشبرد اهداف کلان ملی و بین المللی نقش موثر داشته باشند را در شبکه‌ای علمی قوی قرار دهیم. این امر کمک می‌کند مراکز گسترده تر ما موفق‌تر باشند و از طرفی حواشی غیرعلمی را کم‌تر خواهند کرد و در کل نظارت ملی و علمی را راحت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز