خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم مطرح کرد:

اگر مشکلاتمان را از طریق دانشگاه پیگیری نکنیم باید مسیر طولانی‌تری را بپیماییم

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۵۸۷

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاهای ما وقتی با هم باشند توانمند می‌شوند و تجزیه آنها باعث ضعف آنها خواهد شد، گفت: اگر مشکلاتمان را از طریق دانشگاه پیگیری نکنیم باید مسیر طولانی‌تری را بپییماییم و حتی امکان سخت‌تر شدن مسیر هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در مراسم یکصدمین جشن سالگرد دانشگاه خوارزمی عنوان کرد: تاریخ داشتن دانشگاه در کشور را باید کمی عقب‌تر ببریم‌. یونسکو اعلام کرده که اولین دانشگاه در ایران بوده که همان دانشگاه جندی شاپور دزفول است.

وی ادامه داد: بزرگانی چون خوارزمی و بوعلی سینا و.. نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا شناخته شده‌اند. اینکه ما در کشور چطور توانستیم با وجود مشکلات از دوره قاجار تا به امرور نهادهای دانشگاهی را پیش ببریم بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای توانمندی داشته‌ایم اما علی‌رغم نیروهای کمی که در دانشگاه‌ها وجود داشت دستاوردهای خوبی از دانش و تلاش آنها حاصل شد.

وزیر علوم اعلام کرد: ما در دانشگاه‌های مختلف خوشه‌های علمی تشکیل دادیم و با گروه‌های عظیم تحلیل‌هایی در قالب گزارش به مسئولین ارایه شد. همچنین حضو در کنار دیگر نهادها و وزارتخانه برای انجام کارهای تحقیقاتی  و در خدمت گذاشتن دستاوردهای علمی کار جدیدی است که شروع شده و اقدام مثبتی است.

غلامی اضافه کرد: ما اگر مشکلاتمان را از طریق دانشگاه پیگیری نکنیم باید مسیر طولانی‌تری را بپییماییم و حتی امکان سخت‌تر شدن مسیر هم وجود دارد. دانشگاهای ما وقتی با هم باشند، توانمند می‌شوند و تجزیه آنها باعث ضعف آنها خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: طبعا می‌‌توان به این وضعیت سرو سامان داد و اتصال شبکه‌های علمی با شبکه‌های متفرق در کشور محور اصلی این سازماندهی است. آینده نیاز به تقویت و توسعه زیرساخت‌های علمی و دانشگاهی دارد و انشالله پشتیبانی‌های مادی و سازمانی به کمک ما بیایند.

وی عنوان کرد: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین مصوبه ساماندهی آموزش عالی هستیم‌.

ادامه دارد....

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز