خبرگزاری کار ایران

غلامی تاکید کرد:

لزوم استمرار گفتمان جوان‌گرایی/ بهره مندی از استعدادهای جوانان در مسیر توسعه کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۷۷۸

اولین جلسه کمیته ملی جوانان کمیسیون ملی یونسکو-ایران در دفتر وزیر علوم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در این جلسه به دستاوردهای مهم این وزارت در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: انتصاب رؤسای جوان برای دانشگاه‌های کشور و کاهش فاصله سنی میان رؤسای قدیم و جدید از جمله اقدامات انجام شده توسط وزارت علوم به منظور حمایت و بهره‌مندی از ظرفیت جوانان کشور بوده است.

وی با بیان اینکه گفتمان جوان‌گرایی در صورت استمرار نهادینه خواهد شد، افزود: استعدادهای جوانان ایرانی فوق‌العاده است و انتقال تجربه‌های مدیریتی نسل گذشته به جوانان از ضروریات امروز محسوب می‌شود.

غلامی با اشاره به لزوم حرکت تشکل‌های مردم‌نهاد به سمت امیدوارکردن جوانان برای آینده بهتر، بر توجه به علایق اجتماعی و فرهنگی جوانان تاکید کرد.

*باید جوانان را به عرصه‌های عملیاتی وارد کنیم

در ادامه نامور مطلق، معاون مطالعاتی و مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو با قدردانی از حمایت‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تبیین دلایل تشکیل کمیته ملی جوانان در این کمیسیون پرداخت و گفت: این کمیسیون اهداف جمهوری اسلامی را در یونسکو دنبال می‌کند و تمامی این اهداف باید به زبان یونسکویی ترجمه شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای جوانان و پیشروی ایران در عرصه‌های مهم جهانی، به ضرورت تشکیل کمیته ملی جوانان کمیسیون ملی یونسکو ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دنیای امروز از آن جوانان است و باید ضمن اعتماد به جوان‌ها، آنها را به عرصه‌های عملیاتی وارد کنیم؛ زیرا این موضوع از توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری نیز است.

افزون بر این، احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، این قشر جامعه را سرمایه مهم کشور عنوان و ضمن استقبال از تشکیل کمیته ملی جوانان در کمیسیون ملی یونسکو به ادامه همکاری‌های مستمر میان دو وزارتخانه، به ویژه با کمیسیون ملی تاکید کرد.

در ادامه نیز فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به طرح برخی موضوعات مرتبط با جوانان در کمیسیون‌های مختلف مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیری اولویت‌های جوانان و حل مشکلات آنها را در دستور کار قرار می‌دهد.

در پایان این جلسه، تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس کمیته ملی جوانان کمیسیون ملی یونسکو ایران منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز