خبرگزاری کار ایران

ایلنا از قزوین گزارش می‌دهد؛

انبار امدادی هلال‌احمر آبیک بیخ گوش جایگاه سوخت

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۹۳۵

ساختمان فعلی هلال‌احمر و انبار امدادی شهرستان آبیک در جوار جایگاه سوخت سی‌.ان‌.جی قرار گرفته که به‌دلیل احتمال وقوع خطر، نیاز است این مجموعه به جای دیگری منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ساختمان و انبار امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک در زمین استیجاری که در ملکیت شهرداری است، 11 سال پیش در کمربندی شهر آبیک احداث شده است.

هفت سال است جایگاه سوخت سی.ان.جی نیز در جوار انبار امدادی و ساختمان جمعیت هلال‌احمر این شهرستان احداث شده که به‌دلیل احتمال وقوع انفجار بر اثر بی‌احتیاطی اپراتور، عدم توجه مراجعه‌کننده‌ها به مسائل ایمنی و یا نقص تجهیزات در جایگاه سوخت باید گفت نوعی تهدید و بحران برای هلال‌احمر محسوب می‌شود و نیاز است ساختمان و انبار امدادی هلال احمر به مکان دیگری انتقال یابد.

محمدرضا رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: ساختمان فعلی هلال احمر و انبار امدادی در حاشیه شهر آبیک و کمربندی قرار گرفته و به دلیل همجواری با جایگاه سوخت سی.‌ان‌.جی احتمال خطر وجود دارد و به دلیل اینکه درب ورودی این اداره در جوار جایگاه سوخت سی‌ان‌جی قرار دارد، برای عبور و مرور هم خطرآفرین است.

وی افزود: بیشتر اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک را جوانان تشکیل می‌دهد که از رده سنی 12 سال به بالا هستند و به دلیل اینکه هلال احمر در کمربندی و حاشیه شهر قرار دارد، اعضای هلال احمر کمتر به این اداره مراجعه می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: فضای ساختمان اداری هلال احمر کوچک است و برای برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر، نیاز به مکان بزرگتری داریم.

جذب اعضای بیشتر در صورت وجود ساختمان هلال احمر در داخل شهر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک اضافه کرد: اگر ساختمان هلال احمر در مرکز شهر باشد اعضای بیشتری جذب هلال احمر شده و در دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه و امداد شرکت می‌کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: زمینی برای احداث ساختمان هلال احمر و انباری امدادی شهرستان آبیک در نظر گرفته شده که مقرر شده از  راه و شهرسازی خریداری و تملک شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ساختمان هلال احمر در داخل شهر احداث شود، قطعا افراد بیشتری جذب دوره‌های ‌آموزشی امداد و نجات شده و کلاس‌های متعدد و متنوعی برگزار می‌شود.

انبار امدادی هلال‌احمر آبیک بیخ گوش جایگاه سوخت

پیش‌بینی اعتبار برای ساختمان ساختمان هلال احمر

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: زمینی در جنب ساختمان فعلی ایستگاه آتش‌نشانی شهر آبیک برای احداث ساختمان و انبار امداد جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک در نظر گرفته شده و منتظر ابلاغ اعتبارات ملی برای ساخت ساختمان جدید هلال احمر و انبار امدادی هستیم که از اعتبارات شهرستانی هم مساعدت می‌شود.

وی افزود: به شهردار آبیک بیان شده سوله انبار و ساختمان هلال احمر شهرستان آبیک را تملک کند چرا که این مجموعه تنها به درد شهرداری می‌خورد.

این مسئول ادامه داد: با جذب اعتبار برای ساخت ساختمان و انبار امدادی هلال‌احمر، در آینده نزدیک  کلنگ‌زنی این پروژه انجام می‌شود که برای ساخت این پروژه، اعتبارات شهرستانی هم پیش‌بینی می‌شود و از جایگاه سوخت سی.ان.جی هم فاصله می‌گیرد.

خرید زمین برای ساخت ساختمان و انبار امدادی هلال‌احمر

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اذعان کرد: پیگیر أخذ و تملک زمینی از راه و شهرسازی استان قزوین برای احداث ساختمان و سوله انبار امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک هستیم تا با مساعدت فرمانداری نسبت به این مهم اقدام کنیم.

وی افزود: برای تحویل زمین حدود 1000 مترمربع مذکور، جلسه‌ای با مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شده و مقرر شده زمین تحویل داده شود.

این مسئول مطرح کرد: با خرید حدود 3 میلیارد ریال زمین مذکور و تحویل آن، ساخت ساختمان جمعیت هلال احمر و سوله و انبار امدادی شهرستان آبیک را با بودجه‌های استانی و شهرستانی آغاز کرده و برای تکمیل هم بودجه‌های ملی أخذ می‌کنیم.

آصفی یادآور شد: برای واگذاری ساختمان و انبارامدادی فعلی جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به شهرداری آبیک پیشنهاد شده است.

وی افزود: با ساخت ساختمان و انبار امدادی جمعیت هلال احمر در داخل شهر آبیک، از خطراتی که احتمال دارد سوخت جایگاه سی.ان.جی ساختمان فعلی و انبار امدادی تهدید ‌کند، دور می‌شویم.

گزارش: هاجر عبدالهی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز