خبرگزاری کار ایران

امیر قطر نشست عربی- اروپائی را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۵۶۰

امیر قطر به دلیل اقدام قاهره در نقض پروتکل ارسال دعوتنامه برای حضور در نشست مشترک اتحادیه عرب با اتحادیه اروپا که روز یکشنبه در مصر برگزار می‌شود، در این نشست شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با خبرگزاری نووستی روسیه گفت: «دوحه دعوتنامه برای حضور در نشست مشترک اتحادیه عرب با اتحادیه اروپا را که در مصر برگزار خواهد شد، دریافت کرده است. ما ناراحت هستیم، اما از اینکه دولت مصر از این دعوت به عنوان ابزاری برای تحقق هدف خود استفاده کرده است، متعجب و غافلگیر نشدیم. متن و ساختار دعوتنامه دریافت شده از مصر پروتکل  بین المللی را نقض می‌کند».

وی تأکید کرد که به خلاف نامه‌های ارسال شده برای رؤسای دیگر کشورهای عربی، دعوتنامه قطر برای «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور ارسال نشده و به جای اینکه به نمایندگی دائم قطر در اتحادیه عرب داده شود، برای سفارت یونان در دوحه ارسال شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: «نامه دریافتی در سطح یادآوری نشست است و با دعوت رسمی همخوانی ندارد». 

وی رفتار مصر در این دعوتنامه را غیر حرفه‌ای توصیف و تأکید کرد که به‌رغم این موضوع، ‌دوحه در این نشست در سطح نماینده دائم در اتحادبه عرب شرکت می‌کند چرا که به طور کامل به فعالیت‌های عربی مشترک و همکاری با شرکای اتحادیه اروپا پایبند است.

قرار است نشست مشترک اتحادیه عرب با اتحادیه اروپا در روزهای ۲۴ و ۲۵ فوریه در «شرم الشیخ» مصر برگزار شود. 

مصر در کنار عربستان سعودی، بحرین و امارات روابط با قطر را از نیمه سال ۲۰۱۷ به ادعای حمایت دوحه از تروریسم و دخالت در امور داخلی این کشورها قطع کردند اما قطر بارها این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز