خبرگزاری کار ایران

رئیس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبرداد:

بارش 33 میلیمتری باران در «خیرآباد»/ ۹ میلیمتر نصیب شهر زاهدان شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۵۱۲

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از دیشب تا صبح امروز 33 میلیمتر باران در «خیرآباد بالا» زاهدان واقع در غرب این شهرستان گزارش شده است.

به گزارش ایلنا، محمود دیانتی با اعلام این خبر اظهار داشت: سامانه بارشی جدید دیروز وارد استان شد که از شب گذشته در اکثر نواحی فعالیت خود را آغاز کرد و بارش‌های مناسبی در شمال، مرکز و برخی نواحی جنوبی استان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: تا این لحظه بیشترین بارش‌های این سامانه مربوط به ایستگاه باران‌سنجی خیرآباد بالا واقع در غرب زاهدان بوده که در ارتفاعات این روستا گزارش برف نیز داشته ایم به طوری که ارتفاعات آن را سفید پوش کرده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا صبح امروز از 9 ایستگاه در شهرستان زاهدان گزارش بارندگی ارسال شده است، افزود: از ایستگاه های «کلات سیاه، میرآباد، محمد آباد کورین، همت آباد کورین، جون آباد، چانعلی، مرکزی تحقیقات زاهدان و سینوپتیک زاهدان» به ترتیب 21، 19، 17، 16، 15، 15، 9.3 و 5.3 بارندگی گزارش شده است.

دیانتی تصریح کرد: علاوه بر زاهدان بارش های خفیف تا متوسط از شهرستان هامون، نیمروز، ایرانشهر، مهرستان، چابهار و نیکشهر نیز گزارش شده است.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی امروز نیز انتظار بارش‌های پراکنده در برخی نواحی استان وجود دارد اما به نظر می رسد بارش های امروز خفیف و پراکنده باشد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از  نفوذ جریانات سرد شمالی به استان خبر داد و افزود: امروز برای شمال، نوار شرقی و نواحی غرب استان وزش باد شدید انتظار می رود که ضمن وقوع گردوخاک در برخی مناطق،  سبب کاهش شدید دما می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز