خبرگزاری کار ایران

حناچی مطرح کرد؛

استقبال از ایده‌های جدید کارکنان شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۸۱۷

نخستین جشنواره تجارب مدیران شهری با حضور شهردار پایتخت در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: در سازمانی فعالیت می‌‌کنیم که بزرگترین سرمایه آن منابع انسانی است و سرمایه های مادی هم در اختیار نیروی انسانی قرار دارد. امیدوارم بتوانیم از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنیم تا مشکلات زیادی که در مدیریت شهری وجود دارد، برطرف شود.

وی افزود: البته حل مشکلات نیاز به برنامه‌‌ریزی جدی دارد؛ انباشت نیروی انسانی در عین حال که می‌‌تواند یک تهدید برای سازمان باشد فرصت هم محسوب می‌‌شود. هم اکنون ۶۵ هزار و ۹۳۰ نفر استخدام شهرداری تهران هستند، در حالی که زمانی که وارد شهرداری شدیم این رقم حدود ۶۸ هزار نفر بود. هم اکنون نیز تعداد نیروی انسانی سیر نزولی خود را طی می‌‌کند تا سازمان شکل مناسبی پیدا کند.

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت دانش در حوزه‌‌های تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: به عنوان مثال در پروژه تونل توحید تصور اینکه بتوانیم بزرگراه چمران را که به میدان توحید ختم می‌‌شد، به شبکه‌‌های بزرگراهی جنوب تهران وصل کنیم سخت بود، اما این پروژه اجرا شد. اگرچه ممکن است در نحوه اجرای این پروژه انتقاداتی مطرح باشد، یا اگر در آن زمان مطالعات بیشتری صورت می‌‌گرفت شکل اجرای آن تغییر می‌‌کرد.

حناچی اضافه کرد: همین پروژه تجربه‌‌های بزرگی در اختیار ما قرار داد که توانستیم آن را در پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و تا حدودی در بزرگراه امام علی (ع) پیاده کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در کنار تجربه‌‌های موفقی که در مدیریت شهری داشتیم باید به تجربه‌‌‌های ناموفق نیز بپردازیم و آنها را به اشتراک بگذاریم تا آن اشتباهات دیگر تکرار نشود. هیچ عقل سلیمی از ما نمی‌‌پذیرد که در مدیریت شهری یک اشتباه را چندین بار تکرار کنیم.

حناچی بر مشارکت کارکنان شهرداری در خلق ایده‌‌های نو تاکید و تصریح کرد: سازمان‌‌های موفقی مانند گوگل برای ایده‌‌پردازی‌‌های جدید پرسنل خود را تشویق می‌‌کنند و از روش‌‌‌های مختلفی در این زمینه بهره می‌‌برند. در یک سازمان هیچ ایده‌‌ای نباید تابو شود و هر چیزی را باید بتوان به نقد کشید.

وی ادامه داد: مدیران اگر نقدپذیر باشند و در برابر انتقادها گوش‌‌شنوا داشته باشند، امکان تعالی خواهند داشت در غیر این صورت در چنبره گردونه‌‌های باطل گرفتار می‌‌شوند. نشست‌‌های این چنینی برای خلق ایده‌‌‌های جدید است تا مشکلات سازمان به شکل‌‌های متفاوت برطرف شود.

شهردار تهران به مدیران شهری توصیه کرد برای حل چالش‌‌هایی مانند منابع مالی ناپایدار، آلودگی هوا و ترافیک همایش‌‌های این چنینی برگزار کنند و این مسائل را به بحث بگذارند.

حناچی افزود: امروز روز خوبی بود و توانستیم دو باغ بزرگ در تهران را با همکاری بنیاد مستضعفان تثبیت کنیم و امیدوارم در ماه‌‌های آینده این باغ‌‌ها برای استفاده عموم آماده شوند. این اقدام نیز در راستای تحقق قول شهرداری و شورا به مردم برای حفظ باغات تهران انجام شد.

در این جلسه از سامانه جامع منابع انسانی در واحدهای تابعه شهرداری تهران توسط پیروز حناچی، شهردار تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز