خبرگزاری کار ایران

عیدی نیروهای خدماتی دولت، فقط یک میلیون تومان/ همه سال کارگریم، موقع واریز عیدی "کارمند"!

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۲۰

کارگران خدماتی و پیمانکاری شاغل در نهادهای دولتی می‌گویند: وقت حقوق گرفتن، کارگریم، موقع عیدی که می‌شود ما را کارمند حساب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هر سال زمستان که از نیمه می‌گذرد، بحث عیدی نیروی انسانی داغ می‌شود؛ امسال هم نیروی انسانی شاغل و بازنشسته در کشاکش دریافت عیدی خود هستند؛ عیدی امسال برای کارمندان دولت 1 میلیون تومان است و برای کارگران مشمول قانون تامین اجتماعی، حداقل 2 میلیون و 200 هزار تومان.

در این میانه شاغلانی هستند که همه‌ی سال کارگر هستند اما موقع واریز عیدی‌ها که می‌رسد، یک شبه کارمند می‌شوند؛ نیروهای خدماتی برخی از ارگان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌ها که تحت پوشش قانون تامین اجتماعی هستند و همه‌ی سال دستمزدِ مصوبِ وزارت کار را می‌گیرند، به پایان سال که می‌رسد، عیدی‌شان بر مبنای عیدی مصوب دولت برای کارمندان که کمتر از عیدی کارگران است، واریز می‌شود.

این نیروهای خدماتی می‌گویند: ما در یک نهاد با کارمندان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری کار می‌کنیم؛ در طول سال، حقوق همکاران‌مان از ما خیلی بیشتر است؛ تقریباً دو برابر دریافتی ماست؛ تنها امید ما به همین عیدی است که در آن هم تقلب می‌شود.

این کارگران می‌گویند: اگر ما کارگر و تحت پوشش قانون کار هستیم باید همه مصوبات قانون کار و وزارت کار برایمان رعایت شود، اگر هم کارمندیم که باید حقوق کارمندی به ما بپردازند؛ نمی‌شود همه سال کارگر باشیم، موقع واریز عیدی کارمند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز