خبرگزاری کار ایران

ابوالفضل فاتح خطاب به احسان شریعتی:

تکرار چندباره بدرفتاری‌ها، سنت سیئه‌ای است که جز خسران نتیجه‌ای نداشته است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۵۸۵

کسانی که خیال می کنند اگر نامی از این رهبران برده نشود، احتمالا خودشان ماندگار خواهند شد. تکرار چندباره بدرفتاری‌ها نسبت به بسیاری از شخصیتهای ملی یا فرهنگی و یا مذهبی و همچنین ایجاد تنگنا و محدودیت در برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنان، سنت سیئه ایست که جز خسران نتیجه ای نداشته و معلوم نیست تا کی باید شاهد این رفتارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران ،ابوالفضل فاتح در پیامی خطاب به احسان شریعتی نوشت:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

حضور عزیز و ارجمند آقای دکتر احسان شریعتی

خبر درگذشت مادر بزرگوارتان خانم پوران شریعت رضوی، موجب تاسف و تاثر فراوان شد. ایشان در دوران حیات دکتر علی شریعتی همسری شکیبا، همراه و پشتیبان و پس از وفات آن معلم بزرگ مادری وفادار و رنج کشیده بودند. ایشان هم نسبت به آثار دکتر شریعتی و هم نسبت به فرزندانشان، امانت داری را به نهایت رساندند. براستی که مادران، زلال ترین چشمه های آفرینش و منشاء نور و امید  و انسانیت و ایثار و محبت بی زوال خداوندند. متاسفیم که عقل های کوتاه اندیش در مراسم تشییع این چهره فرهنگی مشکل افرینی کرده و ظلمی که به دکتر شریعتی شده بود را تداوم بخشیند.

دکتر علی شریعتی از احیاگران اندیشه اسلامی و تفکر پویای شیعی بودند که همراه اندیشمندانی چون شهید مطهری در نضج و اوج گیری انقلاب اسلامی ملت شریف ایران، نقشی کلیدی ایفا نمودند. اندیشه اجتماعی دکتر شریعتی قرائت های منجمد و متحجرانه ا را به صلابه می کشد و اباذر گونه عدالت و حریت  را فریاد می زند. همین فریاد آزادیخواهانه و عدالت خواهانه ی ممزوج به دین است که سبب می شود نام ایشان تا به امروز در جریانات اندیشه ای پسا استعماری و ضد استعماری زنده بماند.  رویکرد دین محورانه این دو شخصیت در مبارزه با آفت های دینی است که ایشان را در حیات معنوی و شکل گیری هویت فکری جوانان و دانشگاهیان شخصیتی بی بدیل می سازد که افسوس فقدانشان تا به امروز در دل و جان ما شعله می کشد.

عمیقا متاسفیم که نسبت به دکتر علی شریعتی ناسپاسی های فراوان شده است. با اینکه حق خاکسپاری در وطن آباء و اجدادی حق غیر قابل استرداد هر ایرانی است، پیکر دکتر شریعتی با آن سهم بزرگ در انقلاب، در هجرت باقی ماند و اقدام درخور شان ایشان برای بازگشت پیکر انجام نشد. این ممانعت های غیر قانونی و سختگیری های وسواس گونه در طول سالیان دراز، ساخته و پرداخته ذهن هایی تمامت خواه است که درک درستی از هویت ملی و دینی مردم ایران ندارند و متوجه پیامدهای این گونه سیاست ها نیستند. همین گونه خانواده ایشان، خانواده ی یکی از رهبران اصلی انقلاب است و بی مهری نسبت به این خانواده و خانواده های دیگر رهبران انقلاب، نیز عموما ساخته و پرداخته کسانی است که نقش مهمی در انقلاب اسلامی نداشته اند و عقب ماندگی های خود را با این گونه بی مهری ها جبران می کنند. کسانی که خیال می کنند اگر نامی از این رهبران برده نشود، احتمالا خودشان ماندگار خواهند شد. تکرار چندباره بدرفتاری‌ها نسبت به بسیاری از شخصیتهای ملی یا  فرهنگی و یا مذهبی و همچنین ایجاد تنگنا و محدودیت در برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنان، سنت سیئه ایست که جز خسران نتیجه ای نداشته و معلوم نیست تا کی باید شاهد این رفتارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی باشیم.

به سهم خود، و به یاد همه دوستانی که سال های سال مراسم گرامیداشت دکتر علی شریعتی را در انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشگی تهران برگزار می کردند، از خداوند متعال برای شما و یکایک خاندان  شریعتی و شریعت رضوی، صبر جمیل و برای روح آسمانی آن مادر رنج دیده  و برادر شهیدشان، علو درجات در جوار رحمت الهی مسئلت دارم.  ان شاءالله مشمول عنایات اهل بیت علیهم السلام باشید که موجب آرامش روح آن سفرکرده و سکینه معنوی شما است.

به خدا می سپارمتان

ابوالفضل فاتح

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز