خبرگزاری کار ایران

غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به 17 برابر حد مجاز رسید

کد خبر : ۷۲۹۱۲۵

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و غبار غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان را به 2 هزار 622 میکروگرم بر مترمکعب معادل 17 برابر حد مجاز رساند.

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار  حاصل دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را به 1500 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در برخی شهرها و روستاهای اطراف زاهدان نیز وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد برای نمونه بیشینه سرعت وزش باد در نصرت آباد به 68 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به پنج هزار متر کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری گفت: بارندگی های اخیر قدری بافت برخی نقاط نواحی مرکزی استان را تثبیت کرده و وزش باد فعلی در این نواحی گردوغبار کمتری نسبت به قبل ایجاد کرده است.

دیانتی افزود: به سبب همین شرایط و با وجود وزش باد شدید با سرعت 58 کیلومتر در مهرستان دید  این شهر در حالت عادی باقی ماند. در خاش نیز به رغم وزش باد شدید با سرعت 61 کیلومتر بر ساعت دید افقی در حالت عادی باقی ماند و هیچ پدیده خاکداری گزارش نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه فردا به صورت موقت از سرعت وزش باد در زاهدان و برخی نواحی مرکزی کاسته می شود اما مجدد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید رخ می دهد که پیامد آن خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی در نقاط مستعد است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به فعالیت سامانه بارشی فعال در استان اشاره کرد و گفت: به سامانه به مراتب از سامانه های قبلی ضعیف تر است و اکثر بارش های ناشی از آن خفیف تا متوسط بوده است به طوریکه تا این لحظه  بیشترین بارش های ثبت شده در حومه خاش مربوط به ایستگاه بارانسجی کوشه به میزان 6 میلی متر بوده است.

دیانتی تصریح کرد: در مجموع از 18 نقطه شهرستان خاش گزارش بارندگی شده که میزان بارش ثبت شده در شهر خاش 2.5 میلی متر بوده است. از هشت ایستگاه بارانسجی شمال استان نیز بارش های خفیف گزارش شده و بیشینه بارش های این منطقه با مقدار 2.5 میلی متر مربوط به محمد آباد بولایی بوده است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی امروز نیز در بخش هایی از نیمه شمالی استان و ارتفاعات جنوبی استان فعال خواهد بود به طوری که رگبار های پراکنده باران، برخی نقاط رعدوبرق وتندباد موقتی از آن انتظار می رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز