خبرگزاری کار ایران

رئیس اجرایی شرکت ایرباس:

آلمان باید به قوانین تسلیحاتی مشترکی در سطح اتحادیه اروپا دست یابد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۷۰۶

رئیس اجرایی شرکت ایرباس از آلمان خواست تا برنامه برای ایجاد مقررات مشترک اروپایی در زمینه صادرات تسلیحات را پیش ببرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «تام اندرس» رئیس اجرایی شرکت ایرباس، از آلمان خواست تا برنامه برای ایجاد مقررات مشترک اروپایی در زمینه صادرات تسلیحات را پیش ببرد. وی همچنین گفت که این ملاکی برای سنجش جاه‌طلبی آلمان و ترویج یک سیاست دفاعی اروپایی است. 

اندرس گفت که آلمان با «نوعی اخلاق‌گرایی بلندمرتبه» در زمینه صادرات تسلیحات، هم اسپانیا را خسته کرده و هم فرانسه و بریتانیا را. وی افزود که بدون یک رویکرد مشترک اروپایی، ‌ایرباس ممکن است تولید کالاهایی را در نظر بگیرد که وارد آلمان نشوند. 

رئیس اجرایی ایرباس گفت: «در حال حاضر فرانسه و آلمان مشغول مذاکره در این‌باره و یافتن مقررات جدید هستند... اما هنوز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.»

وی افزود: «این قضیه سال‌هاست که ایرباس را به مرز جنون کشانده و آلمان مشکلات زیادی برای ما به‌وجود آورده است. برای مثال، بالگردهای طرف آلمانی به خود این حق را می‌دهد که فروش بالگردهای فرانسوی را متوقف کند.»

اندرس گفت که که اگر آلمان می‌خواهد برنامه‌های خود برای سیاست مشترک دفاعی در اروپا را پیش ببرد، باید به نوعی مقررات همگانی در اتحادیه اروپا در این زمینه دست یابد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز