خبرگزاری کار ایران

روستاهای برق‌دار کشور از مرز 57 هزار روستا گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۵۵۲

از ابتدای سال تاکنون 170 روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و 800 خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند که با بهره‌برداری از طرح‌های جدید برق‌رسانی در ایام دهه فجر جمع روستاهای برق‌دار شده ایران به 57 هزار و 200 روستا رسید.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، از ابتدای سال تاکنون 170 روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و 800 خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند که برای تکمیل این طرح‌ها بیش از 441 میلیارد اعتبار اختصاص یافته و حدود 350 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 106 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 222 ترانسفورماتور نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

براین اساس با بهره‌برداری از طرح‌های جدید برق‌رسانی در کشور جمع روستاهای برق‌دار شده ایران به 57 هزار و 200 روستا با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و 500 هزار خانوار رسیده است که برای برق‌رسانی به روستاهای یاد شده بیش از 245 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف روستایی و 77 هزار دستگاه ترانسفورماتور روستایی به ظرفیت هفت هزار و 700 مگاولت آمپر نصب و راه‌اندازی شده است.

همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال نیز حدود 100 روستای  دیگر نیز به جمع روستاهای برق‌دار شده کشور اضافه خواهد شد.

گفتنی است در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید برق‌رسانی به 130 روستا با هزار و 569 خانوار از طریق سیستم‌های انرژی‌های صورت گرفته است. همچنین طی سالیان اخیر به بیش از سه هزار و 260 خانوار عشایری و کوچ‌نشین در برخی از مناطق کشور از طریق دستگاه‌های تولید برق خورشیدی قابل‌حمل برق‌رسانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز