خبرگزاری کار ایران

پسندیده مطرح کرد:

لزوم راه اندازی پژوهشکده محیط زیست در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۰۵۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با ظرفیت اکولوژیک ایجاد شده در بوستان ملی باراجین آمادگی داریم تا پژوهشکده محیط زیست در استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در قزوین، حسن پسندیده در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح آمایش استان قزوین تهیه شده و با حفظ و ارتقای جایگاه صنعت و کشاورزی باید در مسیر توسعه با رعایت حفظ محیط زیست گام برداشت.

وی افزود: ‌۷۵ درصد جمعیت استان شهری و ۲۵ درصد روستایی است و بهره وری آب محصولات کشاورزی ۹ درصد است و انتشار دی اکسید کربن به تفکیک مناطق بالاست.

پسندیده بیان کرد: دو منطقه حفاظت شده طارم و الموت به استان اضافه شده و مکان یابی ۱۰۰۰  هکتار از اراضی استان برای استقرار شهرک انرژی خورشیدی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با استقرار صنایع آب بر مخالفت کرده ایم تصریح کرد: ضمناستقبال از استقرار صنایع های تک در ترویج انرژی های نو نیز بزرگترین نیروگاه بادی در استان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۹۰ درصد آب استان در کشاورزی مصرف می شود و بیش از ۴۷۰۰ حلقه چاه آب داریم که مدیریت منابع آبی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه دشت قزوین  ۲۴ سانت فرونشست داشته است ادامه داد: در منطقه فتح آباد با بیابانی شدن و فرونشست زمین مواجهیم و اگر تدبیر نشود می تواند تهدیدی برای ریزگرد در استانهای تهران و البرز باشد.

پسندیده بیان کرد: پنج منطقه شکار ممنوع و سه منطقه حفاظت شده در استان وجود دارد که هشت درصد مساحت استان حفاظت شده و ۲۱ درصد شکار ممنوع است.

وی ادامه داد: پروژه های مطالعاتی طرح مقابله با گردو غبار در تالاب الله اباد و صالحیه انجام شده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۰ کیلومتر تالاب هم مرزبندی شده است.

پسندیده اظهار کرد: پایشگاه محیط زیست را راه اندازی کردیم تا رصد و نظارت ها به روز باشد همچنین طرح حفاظت و احیاء دریاچه اوان گابیون بندی شده و طرح جامع مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل با نصب دوربین اجرایی شده است.

وی در خصوص آلودگی هوای استان هم گفت: سه ایستگاه سنجش در استان داریم و در سال گذشته حدود ۱۵ روز هوای ناسالم داشتیم و امسال نیز ۳ روز ناسالم برای گروههای حساس داشتیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه برای اداره کل محیط زیست ساختمان مناسبی نداریم گفت: یک زمین ۱۰ هزار مترمربعی داریم که اگر مجوز فروش آن صادر شود می توانیم برای ساختمان جدید هزینه کنیم. ‌

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار برای تهیه طرح جامع و تفضیلی مناطق حفاظت شده طارم و الموت، تجهیز مناطق به دوربین و تامین هزینه خسارات وارد شده به حیات وحش، تامین هزینه ایجاد دو دستگاه ایستگاه سنجش کیفی هوا به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و ایجاد پژوهشکده زیست محیطی در دهکده طبیعت از دیگر درخواست‌های محیط زیست استان قزوین است که از معاون رئیس جمهور انتظار مساعد داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز