خبرگزاری کار ایران

برق کارخانه صنایع ریخته‌گری آذرین نام قطع شد/ اداره برق: برق کارخانه وصل است

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۳۰

صبح امروز خط تولید "صنایع ریخته‌گری آذرین نام" واقع در شهرک صنعتی لیا در قزوین به دلیل قطع برق موقتا متوقف شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ملکی (مدیرعامل این کارخانه) درباره دلیل قطع برق کارخانه توضیح داد: کارخانه از طی سالهای گذشته مبالغی را به شرکت برق قزوین بدهکار است و شرکت برق نیز به همین علت صبح امروز (پنجشنبه، ۲۵ بهمن ماه) حوالی ساعت ۱۰ صبح برق کارخانه را قطع کرده است.

ملکی افزود: با قطع گاز، به لحاظ فنی زیان غیرقابل جبرانی به کوره‌های کارخانه وارد خواهد آمد و به تبع این زیان، امنیت شغلی حدود ۵۴ نیروی کار باقیمانده این واحد تولیدی تهدید خواهد شد.

به گفته وی؛ به علت نبود برق امروز تصمیم گرفته شد تا کارگران نیز زود‌تر دست از کار بکشند. با هماهنگی انجام شده با استانداری و شرکت توزیع برق استان، این موضوع در دست پیگیری است.

مدیرعامل صنایع ریخته‌گری آذرین نام با بیان اینکه قطع برق صنایع ریخته‌گری آذرین نام به دلیل بدهی دست‌کم ۱۲۰ میلیون تومانی این واحد تولیدی به اداره برق انجام گرفته است، در ادامه افزود: امروز نیز به دلیل قطع ناگهانی برق فعالیت کوره‌هایی که در حال حاضر برای ذوب کردن فلزات فعال هستند، مختل شده است.

وی در خصوص خسارت‌های ناشی از قطع ناگهانی برق این واحد صنعتی گفت: دست‌کم ۱۰ بار برق این کارخانه به طور نگهانی قطع شده و آخرین بار در ماه مبارک رمضان این اتفاق افتاد که موجب شد کوره‌های کارخانه با حرارت ۱۴۰۰ آتش بگیرند و خطر انفجار جان کارگران شاغل در این واحد را تهدید کرد. در عین حال خسارت‌های مالی کارخانه نیز حدود ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شد که پیگیری قضایی نیز انجام شده اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

به گفته وی؛ این کارخانه به تبع شرایط اقتصادی کشور دچار بحران مالی است. با این حال این واحد توانسته مطالبات حدودا ۱۹۰ میلیونی خود را به اداره برق به ۱۲۰ میلیون تومان کاهش دهد.

به گفته ملکی؛ آنچه موجب نگرانی شده، وضعیتی است که در حال حاضر برای کارگران به وجود آمده است، چراکه به سبب قطعی برق، آنها کاری برای انجام دادن ندارند.

سیدمحمد قافله‌باشی (معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قزوین) با رد ادعای قطعی برق صنایع ریخته‌گری آذرین نام به ایلنا گفت: برق این کارخانه علارغم بدهی‌های زیاد هنوز قطع نشده است.

او با بیان اینکه مقرر بود این واحد تولیدی تا پایان سال طلب خود را علارغم پرداخت فیش‌های جاری به اداره برق پرداخت کند، افزود: با وجود خلف وعده مسئولان این واحد تولیدی، با این حال برق این کارخانه وصل است و هیچ قطعی انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز