خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن 13 نفر را راهی بیمارستان کرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۷۸۷

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مسمومیت 13 نفر ناشی از گاز منواکسید کربن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،فرزاد گوهردهی با اشاره به قربانی شدن شش نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: ۱۳ نفر نیز در این مدت بر اثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: پنج تن از جان باختگان ناشی از گازگرفتگی اهالی روستای سنگ بست شهرستان آمل هستند که با وجود حضور اکیپ های اورژانس خدمات دهی افاقه نکرد.

گوهردهی نسبت به نصب غیرایمن بخاری گازسوز در واحدهای مسکونی هشدار داد و از شهروندان خواست تا برای انجام این کار از افراد کاردان استفاده کنند.

وی در تشریح مشخصات گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: این گاز بی‌بو و بی‌رنگ است و رعایت نکردن نکات ایمنی می تواند خطر مسمومیت شدید با این گاز را به دنبال داشته و  در بسیاری موارد مرگبار است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  افزود :  گاز مونوکسید کربن از سوخت‌های فسیلی و منابع گرمایشی مانند شومینه و بخاری هیزمی، اجاق گاز، آبگرمکن، چراغ های گازی خوراک پزی ، موتورهای دیزل تولید برق خانگی در زمان قطع برق و روشن بودن خودرو و موتور سیکلت تولید می شود و شهروندان باید بدانند نباید در محیط های سربسته مانند اتاق، آپارتمان ، چادر مسافرتی و ... و در زمانی که راه های خروج  و  تهویه مناسب نداشته باشد و یا از نصب ایمن دودکش‌ها در وسایل گرمایشی و حرارتی مطمئن نیستند قرار بگیرند.

گوهردهی گفت: علائم و نشانه های مسمومیت با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، ضعف، ناراحتی معده، استفراغ، درد قفسه سینه، و سردرگمی است و همه افراد در معرض مسمومیت با گاز مونوکسید کربن هستند اما نوزادان، افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی، کم‌خونی و یا مشکلات و بیماری های تنفسی و خانم های باردار در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خواستار انجام اقدامات موثر حفاظتی در فصول سرد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز