خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر پیشنهاد کرد:

کاشت دوباره درختان گیلاس و آلبالو در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۶۳۷

عضو شورای شهر تهران کاشت دوباره درختان گیلاس و آلبالو در سطح شهر را پیشنهاد داد.

سید محمود میرلوحی (عضو شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر لزوم کاشت درختان مثمر در سطح شهر تهران گفت: حیات سفیدبالک‌های تهران وابسته به درختان توت غیرمثمر و درختان زیتون است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه گیلاس و شکوفه‌های بهاری آن را که در گذشته در شهر تهران وجود داشت، به یاد دارند، در حالی که اکنون بهار را با زبان ژاپنی در تهران حس می‌کنیم. در حالی که تهران در گذشته با شکوفه‌های آلوچه، گوجه سبز، گیلاس، آلبالو و بادام بهار را تجربه می‌کرد.

میرلوحی اضافه کرد: من پیشنهاد کرده‌ام تا تهران مجددا به همان حالت گذشته برگردد و درختان مثمر در آن کاشته شود. اینکه در گذشته تهران درختان مثمر داشته نشان می‌دهد که این با طبیعت تهران سازگار است. طبیعت ما در گذشته سالم‌تر از الان بوده است.

میرلوحی درخصوص حذف و کاهش شدید درختان مثمر گفت: بعضی از دوستان به این مساله اشاره می‌کنند که مردم میوه‌های درختان مثمر را می‌بردند و می‌خوردند، اما چه اشکالی دارد که مردم هم از این درختان استفاده کنند؟ اینکه خیلی هم خوب است.

وی افزود: در شهری در چین مردم در روزهای تعطیل برای چیدن انبه می‌روند و مهندسان و مدیران شرکت‌ها هم برای چیدن میوه با چوب‌های بلند می‌روند. مگر اینکه این موضوع به لحاظ محیط زیستی مشکلی داشته باشد؛ که در این مورد دوستان در حال بررسی بحث‌های کارشناسی این موضوع هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز