خبرگزاری کار ایران

رئیس‌شورای یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

بارندگی‌ها در یزد بی‌سابقه بود/ به خاطر آبگرفتگی‌ها از مردم عذرخواهی‌می‌کنم/ شناسایی 400 نقطه بحرانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۵۳۵

رئیس شورای شهر یزد با ابراز تاسف از ناکافی بودن اقدامات در رفع مشکلات ناشی از بارندگی و آبگرفتگی معابر گفت: به خاطر آبگرفتگی‌ها و مشکلات شهری از مردم عذرخواهی می‌کنم.

غلامعلی سفید در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات ناشی از بارندگی در سطح شهر اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که گرفتم، بارندگی در یزد با این شدت از سال 56 تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به زحمات کارکنان شهرداری در رفع آبگرفتگی از معابر و کوچه های سطح شهر ادامه داد: ستاد مدیریت بحران استان هم به دلیل اینکه استان با این موضوع درگیر بود کمتر توانست به شهرداری کمک کند و عمده کارهای انجام شده در این زمینه از سوی عوامل شهرداری و خدمات و آتش‌نشانی بود.

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه به خاطر آبگرفتگی ها و مشکلات شهری از مردم عذرخواهی می‌کنم و پوزش می طلبم اضافه کرد: آنگونه که باید به مردم خدمت کنیم خدمت نشد و اشکالاتی وجود دارد که از گذشته است اما این شورا برای رفع آن برنامه دارد.

وی با بیان اینکه طرحی در خصوص آب های سطحی و بهره برداری و کنترل آن ارائه شده بود که متاسفانه کار بر زمین ماند و دنبال نشد اضافه کرد: حدود 400 نقطه به عنوان منطقه بحرانی آب سطحی دیده شده بود که عملیات اجرایی تنها در 200 نقطه به طور ناقص انجام شده بود و در نهایت بی نتیجه ماند.

سفید با اشاره به ایجاد چاه جذبی یا اقدامات دیگر در این زمینه عنوان کرد: چنین اقداماتی پاسخگوی این بارندگی نبود و از سویی شاکر خداوندیم و از سوی دیگر عذرخواه مردم که نتوانستیم کار مناسبی انجام دهیم.

وی با اشاره به آبگرفتگی شدید در معابر، میادین و پل های احداث شده در سطح شهر افزود: اجرای این پروژه ها مربوط به یکی دو سال گذشته نیست و سال های قبل تر انجام شده اما باید سرعت بیشتری را در شورا برای رسیدگی به این امور داشته باشیم که قطعا این موضوعات نیز در دستور کار قرارخواهد گرفت.

سفید در خصوص تخریب‌های بافت تاریخی و خسارت هایی که در این بخش از شهر به ساکنان وارد شده نیز اظهار داشت: برخی موارد مانند ساباط که عمومی بوده و تکلیف آن روشن است اما برای آن خسارت‌هایی که خصوصی بوده و موجب خسارت به ساکنان شده باشد باید در شورا تصمیم گیری و نتیجه اعلام شود.

وی با بیان اینکه شخصا نمی‌توانم درباره پرداخت خسارت قولی بدهم و نظری داشته باشم، افزود: این موضوع در شورا مطرح خواهد شد تا نظر اعضا در این زمینه اخذ و به تصمیمات لازم برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز