خبرگزاری کار ایران

مونسان مطرح کرد؛

فضای مجازی می‌تواند عقب‌ماندگی‌های گردشگری را جبران کند/انتخاب بسته‌های سفر نوروزی در نمایشگاه گردشگری/ایجاد اتحادیه جهانی آثار باستانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۲۲

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته با حضور علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) در سالن خلیج فارس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی)، ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری)، عبدالامیر الحمدانی (وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق) و برخی دیگر مسئولان در سالن خلیج فارس افتتاح شد.

تیموری در این مراسم گفت: نمایشگاه دوازدهم با رویکرد گردشگری داخلی و توریع سفر و ساماندهی در نقاط مختلف شکل گرفته است. این نمایشگاه همیشه یکی از رویدادهای مهم گردشگری ما بوده و هست و رویکرد این دوره نمایشگاه امسال را متمایز کرده است.

وی افزود: باتوجه به شعار دیجیتال مارکتینگ و گردشگری الکترونیک که امسال توسط سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است، سعی کردیم قسمتی از غرفه‌ها را به عنوان شرکت‌های ارائه دهنده گردشگری الکترونیک در نظر بگیریم تا در این قسمت نیز شاهد پیشرفت خود باشیم.

معاون گردشگری ادامه داد: ویژگی دوم این نمایشگاه این است که ما از صرف بازدید به سمت تخصصی کردن نمایشگاه رفتیم و بستری برای تعامل فعالان گردشگری با هم قرار دادیم. همچنین ۱۰۰ رویداد جانبی در غرفه‌های متعدد استان‌ها در این ۴ روز خواهیم داشت که هم جنبه معرفی داشته باشد و هم فضای تعامل شرکت‌های مختلف را باهم فراهم کند. برهمین اساس امسال ۶۶۰ شرکت داخلی و ۵۷ شرکت خارجی از ۱۲ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی در پایان عنوان کرد: باتوجه به نزدیکی این نمایشگاه به نوروز که تایم‌های‌سیزن ماست، مردم در این نمایشگاه می‌توانند بسته‌های سفر نوروزی خود را نیز ترتیب دهند.

عبدالامیر الحمدانی (وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق) در ادامه مراسم بیان کرد: ما اعتقاد داریم که فرهنگ پل ارتباط بین ملت‌هاست و باید فرامرزی باشد. روابط ما با ایران یک روابط قدیمی بوده که از هزاره سوم قبل از میلاد شروع شده و تا امروز ادامه دارد. حضور من در این نمایشگاه نیز برای استحکام بخشیدن به این روابط است.

وی افزود: ما روی گردشگری به ویژه در حوزه مذهبی تاکید می‌کنیم. چراکه گردشگری یکی از مواردی است که دو کشور باهم می‌توانند روی آن کار کنند. به این ترتیب ما سعی می‌کنیم مشکلاتی که بر سر امدن زوار ایرانی برای عراق هست را حل کنیم.

وزیر گردشگری عراق در ادامه بیان کرد: خوشبختانه با مسئولان ایرانی به توافقاتی رسیدیم که قطعا می‌تواند زمینه خوبی برای گسترش روابط در حوزه گردشگری بین ایران و عراق باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: متاسفانه آثار باستانی در منطقه ما توسط افراد و گروه‌های تروریستی سرقت می‌شود. بنابراین من این پیشنهاد را به تهران می‌دهم که یک اتحادیه نظیر اتحادیه کشورهای نفتی برای آثار باستانی داشته باشیم و مختص به کشورهایی باشد که تمدن‌های اصیلی دارند و ازجمله آنها می‌توان به چین، ایران، هند، مکزیک، عراق و یونان اشاره کرد.

عبدالامیر الحمدانی در ادامه بیان کرد: ایجاد شدن چنین اتحادیه‌ای می‌تواند سبب ایجاد اتحاد در بین این کشورها شده و به این وسیله می‌توان برای برگردادن آثار باستانی که به سرقت رفته، اقدامات موثری را انجام دهند. من در حالی به بغداد برمی‌گردم که آرزوهایی را دنبال می‌کنم و آن این است که آینده خوبی را پیش رو داشته باشیم.

علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) نیز در این مراسم گفت: در شرایطی این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم که گردشگری همچنان روند رو به رشد خود را در جهان طی می‌کند. همه می‌دانیم که امروز گردشگری به سومین اقتصاد جهان رسیده و پرشتاب به راه خود ادامه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که به زودی به عدد دو میلیارد گردشگر برسد.

وی افزود: از هر ۱۱ شغل در جهان یک شغل مربوط به کردشگری بوده و بر اساس اعلام سازمان جهانی روز به روز به مقاصد گردشگری جهان اضافه شده و رقابتی بین کشورهای کوچک و بزرگ شکل گرفته است که بنا به ویژگی اصلی گردشگری چنین رقابتی فراهم شده است.

مونسان در ادامه بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی چند سالی است که این صنعت را به رسمیت شناخته و کارهایی برای توسعه آن انجام داده است. بر همین اساس هم‌اکنون ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گزاری در بخش‌های مختلف کشور شذه و ۲ هزار پروژه گردشگری در حال انجام است. به اعتقاد بنده، ما در ادامه حتما به یک اقتصاد جدید در کشور نیاز داریم که از نظر من این اقتصاد با توجه به ویژگی‌های این صنعت قطعا گردشگری خواهد بود و من برای ان آینده روشنی می‌بینم.

وی ادامه داد: بخش گردشگری ما با همه مشکلات کشور، روند رو به رشدی داشته و حتی سرمایه‌گزاران غیردولتی نیز به آن علاقه نشان دادند. بر همین اساس از رقم ۶ میلیون گردشگر عبور کردیم و اگر با همین فرمان ادامه پیدا کند تا پایان سال به عدد ۷ میلیون گردشگر نیز خواهیم رسید.

مونسان در پایان بیان کرد: گردشگری و تحول دیجیتال و الکترونیک از سوی سازمان جهانی جهان‌گردی به عنوان شعار امسال انتخاب شده و ما هم قطعا آن را ادامه خواهیم داد. چراکه فضای مجازی و دیجیتال می‌تواند کمک کند تا ما عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنیم. این فضا قیمت ارزانی دارد، دسترسی به آن آسان است و عمق نفوذ بالایی دارد که همه اینها می‌تواند در پیشرفت ما نقش به سزایی داشته باشد.

همزمان با افتتحاح دوزادهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، شبکه گردشگری در شبکه سراسری شما نیز آغاز به کار کرد که قرار است از این پس روزانه چندین ساعت برنامه گردشگری را پخش کند.

دوزادهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز