خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

استان اردبیل تمامی مولفه‌های منطقه نمونه گردشگری را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۱۱

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: به گواه تاریخ و اسناد و آثار متعدد تاریخی مردم اردبیل همواره به ملت و دین خدمت کرده اند‌.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان در مراسم روز شیخ‌صفی الدین اردبیلی، افزود: مردمان این خطه در انسجام و یکپارچه‌سازی کشور و پرورش علما و بزرگان زیادی همچون شیخ صفی الدین اردبیلی که حکومت فراگیر صفویه را تشکیل داد، نقش آفرینی کرده اند.

وی ادامه داد: مردم این منطقه در دفاع مقدس و همچنین در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نقش آفرینی می کنند.

مونسان با بیان اینکه اردبیل از موهبت‌های فراوان الهی از جمله جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و آثار متعدد تاریخی برخوردار است ، تصریح کرد: این استان همه مولفه های منطقه نمونه گردشگری کشور را داراست. 

وی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری روز افزون گردشگری در اقتصاد کشورها گفت: از حدود ۳۰ سال پیش تاکنون گردشگری از ۳۵ میلیون نفر در دنیا به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر رسیده است که رشد پرشتابی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از هر ۱۰ شغل ، یک شغل مربوط به این صنعت است ودر ایجاد درآمد نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار بصورت مستقیم نقش ایفا می کند به همین علت است که کشورها تلاش می کنند، گردشگری را پویا کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه رونق گردشگری همه بخش های اقتصادی را به حرکت در می‌آورد، اظهارکرد: کشورمان مزیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

وی افزود: در سال های اخیر و با توجه ویژه رئیس جمهور محترم اقدامات خوبی در این زمینه  انجام گرفته و زیرساخت های گردشگری در حال تامین است بطوری که مجموع هتل‌های ۴ و ۵ ستاره  که در طول دولت تدبیر و امید احداث شده با تعداد کل هتل های کشور برابر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز