خبرگزاری کار ایران

سازماندهی همیاران افتخاری محیط زیست کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۷۰۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از واگذاری اختیار صدور کارت همیار افتخاری محیط زیست در کشور به یگان حفاظت و سازماندهی محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جمشید محبت خانی در سفر به مشهد مقدس و در اختتامیه کارگاه دو روزه آموزش ضابطین خاص دادگستری که با حضور ۱۴۰ محیط‌بان و کارشناس محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد طی سخنانی از واگذاری اختیار صدور کارت همیار افتخاری محیط زیست در کشور به یگان حفاظت و سازماندهی این ظرفیت عظیم در محیط زیست کشور خبر داد و افزود: پیگیری این مسئولیت خطیر اجتماعی با درجه امنیت لازم هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

محبت خانی ضمن اشاره به اینکه آموزش هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری برای دستیابی به اهداف مورد انتظار است، گفت: خوشبختانه اعتبارات مستقل یگان برای سال آینده پیش بینی شده و ان‌شاءالله در این خصوص خواهیم توانست یگان‌های حفاظت محیط زیست را در سراسر کشور به امکانات لازم و مورد انتظار مجهز کنیم.

اعمال قانون بر ۸۴۵ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه طی سخنانی ضمن اشاره به اینکه نگاه ویژه مقام عالی سازمان به محیط‌بانان شرایط ویژه و مطلوبی را برای یگان حفاظت رقم زده است، از اقدامات برجسته یگان حفاظت محیط زیست استان و دستگیری ۸۴۵ متخلف شکار و صید از ابتدای سال خبر داد.

تورج همتی ضمن اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست استان، خراسان رضوی را در زمره یگان‌های موفق کشوری جای داده است، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز با تمرکز بر رسیدگی به معیشت محیط‌بانان و به منظور حمایت از این قشر زحمتکش و سخاوتمند، امتیازات ویژه آنان را مورد توجه و پیگیری جدی قرار داده است.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری ۱۷۷ قبضه انواع اسلحه از متخلفان کشف و توقیف شده و با اقدام به موقع یگان، از وقوع بیش از ۶۰ مورد شکار غیر مجاز جانوران وحشی پیشگیری شده است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال در ۵۰۰ موقعیت از بروز آلودگی‌های زیست محیطی از سوی یگان اجرایی این اداره کل جلوگیری به عمل آمده است و نیز ۲۰۰ بهله انواع پرندگان شکاری نیز تیمار و به دامن طبیعت بازگردانده شده‌اند.

در ادامه این نشست آموزشی، تورج همتی به پاس تلاش‌های ارزنده یگان حفاظت محیط زیست استان، یک خودروی عملیاتی را به فرمانده یگان اهدا کرد و افزود: بزودی تجهیزات لازم برای تقویت امکانات یگان حفاظت محیط زیست استان تأمین و در اختیار نیروهای پر تلاش آن قرار داده می‌شود.

این خودروی عملیاتی اخیراً از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در راستای تقویت ناوگان خودرویی به تمامی استان‌ها اهدا شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز