خبرگزاری کار ایران

حق لطفی مطرح کرد؛

احداث ۲۱۸ کیلومتر آزادراه بعد از انقلاب در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۵۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: بعد از انقلاب اسلامی ۲۱۸ کیلومتر آزادراه و ۳۱۵ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده است که نقش موثری در کاهش تلفات جاده ای ایفا میکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود حق لطفی روز پنجشنبه در جمع مدیران حوزه عمرانی و زیربنایی استان تاکید کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلام هیچ یک از راه های روستایی استان آسفالت نشده بود در حالی که امروز ۲ هزار و ۶۶۰ کیلومتر راه آسفالته به همراه ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه ایجاد شده است.

وی، شاخص مهم در طبقه بندی راه ها را میزان ترافیک در بین آنها دانست و گفت: خوشبختانه تناسب قابل قبولی میان توسعه، حمل و نقل و اقتصاد حاکم در این استان لحاظ شده است.

حق لطفی اشاره کرد: در حوزه مسکن مهر، عملیات ساخت ۵۸ هزار واحد در سال ۸۷ در دستور کار مدیران استان قرار گرفت که تاکنون ۵۲ هزار واحد بهره‌برداری شده و مابقی آن نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مسئول، آغاز عملیات ۲ طرح ملی راهسازی قزوین - تنکابن و قزوین - کلاچای، احداث راه آهن قزوین - رشت، اجرای ۲ خطه شدن راه آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان، بهره برداری از ۱۵۴ طرح ساختمانی و تاسیسات دولتی و عمومی، اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) و تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی برای همه شهرهای استان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در دهه های گذشته بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز