خبرگزاری کار ایران

در بیانیه «حاما» به مناسبت دهه فجر مطرح شد؛

تحقق مشارکت آزاد راه کم‌هزینه‌ حل مشکلات پیش روست

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۷۶

حاما از عموم مردم می‌خواهد برای تاکید مجدد بر آرمان‌های اولیه انقلاب: صلح، استقلال و آزادی و… در راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن حضوری فعال داشته باشند.

حزب اراده ملت ایران(حاما) به مناسبت آغاز سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که در قسمتی از آن آمده است: حاما ضمن پاسداشت سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی که مظهر تحقق اراده ملت، مشارکت مردمی، تکثر و اعتماد بین مردم و رهبران سیاسی، ملی ومذهبی بود؛ بر عهد و میثاق خود با ملت ایران در راستای تداوم، حفظ و پایبندی به این اصول و آرمان‌ها تاکید نموده و رکن رکین تحقق آن‌ها را «صداقت دولت با ملت» می‌داند.

به گزارش ایلنا٬ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان میراثماندگار امام عزیز، خونبهای شهدای گرانقدر و ایثارگری جانبازان، مقارن با یکی از حساسترین مقاطع تاریخی هم از نظر بین المللی و هم از نظر تحولات داخلی می‌باشد؛ از این رو لازم است با اشاره به شرایط موجود، بر اصول و آرمان‌هایی تاکید گردد که ماحصل مجاهدت‌ها و جانفشانی هایفرزندان رشید این مرز و بومدر یک صد سال اخیر در راستای تحقق مطالبات خود بوده است.

تلاش‌های روشنفکران، سیاستمداران، روحانیون نواندیش و سایر آحاد ملت ایران که با جنبش مشروطه آغاز و منجر به پیروزی شکوه‌مندانه انقلاب اسلامی گردید، با هدف تضمین حقوق مردم و تقویت بنیه‌های سیاسی و اقتصادی کشور، چهار خواست ضروری و مطالبه‌ اساسی یعنی محدودیت حکومت به قانون(رفع استبداد)، نوسازی ارکان حاکمیت(کارآمدی)، مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی(انتخابات آزاد) و حفظ تمامیت ارضی کشور و همبستگی ملی(استقلال ملی) را پی می‌گرفتند تا در انطباق با تغییرات و تحولات دنیای جدید در مسیر مدنیت و پیشرفت، حیاتی نوین برای ایران زمین رقم زده شود؛ اما طولی نکشید که علیرغم پیروزی جنبش مشروطه که در سایه این تلاش‌ها اتفاق افتاد، به هرج و مرج و سرخوردگی و در ‌‌نهایت برآمدن استبدادی دیگر انجامید و آرمان‌های آزادی خواهانه، قانون گرایانه و… از سپهر سیاست کشور رخت بربست و سرکوب و خفقان جایگزین آن گردید و نهادهای قانونی، ملی و مردمی چون مجلس شورای ملی به ابزار دست و بازیچه مستبد جدید تبدیل و هرگونه امکان اعمال اراده از مردم ستانده شد.

امنیت ملی به امنیت شاه و دربار فروکاسته و نظامیان به جای خدمت به ملت و کشور به عاملان سرکوب و وحشت مبدل شدند. آزادی خواهان به تبعید و محبس و حصر رفتند و مردم در انفعال و سکوت شاهد نادیده گرفتن حقوق خویش گشتند و مصادره قدرت و سیاست به نام امنیت و در واقع برای اطفای شهوت قدرت تنها با دخالت خارجی سرانجام یافت تا بار دیگر مردم در فروریختن کاخ استبداد شادمان گردند.

جنبش ملی شدن صنعت نفت در تداوم حرکت ملی و مردمی ایرانیان صدای آزادی خواهی و حکومت ملی و مشارکت طلبی و تقاضای تحقق اراده ملت در عرصهٔ سیاست و حکومت را بار دیگر طنین انداز ساخت که متاسفانه بار دیگر با همکاری بیگانگان سرکوب گردید و سیطره و هیمنهٔ استبداد و دیکتاتوری برای ۲۵ سال دیگر برقرار ماند و حقوق مسلم مردم نادیده گرفته شد و با نام عظمت ایران منابع مادی و انسانی به مسلخ منافع خاندانی و درباریان فاسد رفت و تملق گویان و قدرت پرستان سرنوشت مردم را در دست گرفتند و فقر، نابرابری، تبعیض و سرکوب را جانشین توسعه و ترقی و آزادی و برابری و برادری ساختند.

در این شرایط بودکه ملت ایران بار دیگر با عزمی راسخ مبارزه با استبداد را با شعار استقلال خواهی و آزادی طلبی در چارچوب جمهوریتی که در آن اخلاق حسنهٔ اسلامی و برابری طلبی و پی جویی ارزش‌های دینی چهره غالب بود؛ در پیش گرفت و میراثناموجه و نامشروع طاغوت را نفی و در سایه همبستگی ملی با پیروزی در انقلاب عظیم و مردمی بهمن ۵۷، ایران وارد عصر جدیدی از تاریخ خود گردید.

متاسفانه بنیان‌های نظم پوسیده و کهن استبدادی بر جای مانده از سنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در دوره‌هایی از انقلاب باز تولید گردیده و در هیبت نظم کلان جامعه بروز و ظهور یافته است.

البته واکاوی چگونگی استقرار این نظم بر چنین بنیان هائی و نقش متحجرین در این امر فرصت مستقلی را می‌طلبد، بدون پذیرفتن تقصیر هائی که متوجه ماست(ما به معنای فرد فرد جامعه) نه تنها این زنجیر تاریخی بر پای ملت باقی خواهد ماند، بلکه بار دیگر با بازتولید خود، زمینه‌های بیشتری را برای بروز و ظهور استبداد و استحمار و استعمار فراهم خواهد نمود.

حاما ضمن پاسداشت سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی که مظهر تحقق اراده ملت، مشارکت مردمی، تکثر و اعتماد بین مردم و رهبران سیاسی، ملی ومذهبی بود؛ بر عهد و میثاق خود با ملت ایران در راستای تداوم، حفظ و پایبندی به این اصول و آرمان‌ها تاکید نموده و رکن رکین تحقق آن‌ها را «صداقت دولت با ملت» می‌داند. از این رو شایسته است در مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی کشور، به عنوان اصلیترین مطالبه مردم، به موارد زیر توجه ویژه صورت پذیرد:

الف) مبارزه قاطع و عملی با فساد اقتصادی در تمامی حوزه‌های حاکمیتی و کارکردی و برخورد جدی با مفسدین بالاخص دانه درشت‌ها و جلوگیری از باز تولید آن.

ب) پی گیری جدی در خصوص عزم ایجاد شده در پاسخگوئی و شفافیت به منظور اخذ مالیات از کلیه نهاد‌هایی که فرار یا معافیت مالیاتی دارند، در جهت استقرار عدالت مالیاتی و نیز تقویت بخش خصوصی و پویائی اقتصاد کشور.

ج) تعیین تکلیف وضعیت بنگاه‌های اقتصادی شبه دولتی، که مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی درهیچ یک از سه بخش دولتی، خصوصی و یا تعاونی سازماندهی نشده‌اند.

د) کوچک شدن واقعی دولت و به حداقل رسیدن اعمال تصدی‌گری از طریق واگذاری به بخش خصوصی.

ه) شفافیت دولت در اعلام برنامه‌های توسعه‌ای کلان و منطقه‌ای کشور و تقویت نظارتهای همگانی از طریق احزاب و رسانه‌های مستقل و…

و) رشد و شکوفایی متوازن منطقه‌ای و عدم تمرکز ثروت و قدرت در مناطق خاص و نیز محرومیت زدائی از مناطق و استان‌های دیگر مبتنی بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و بسترهای زیست - بوم.

در خاتمه، حزب اراده ملت ایران(حاما) اصل اساسی و راهبردی خود را اتکای به آراء مردم که به تعبیر داهیانه مقام معظم رهبری حق‌الناس می‌باشد و نیز فراهم آوردن زمینه‌های تحقق مشارکت آزاد، رقابتی و عادلانه به عنوان تنها راه حل موجود و کم هزینه برای فائق آمدن بر مشکلات پیش رو و مسیر مناسب برای ساختن ایرانی آباد و آزاد می‌داند و با تبریک ایام دههٔ پیروزی انقلاب اسلامی به آحاد ملت ایران از عموم مردم می‌خواهد برای تاکید مجدد بر آرمان‌های اولیه انقلاب: صلح، استقلال و آزادی و… در راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن حضوری فعال داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز