خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی در دیدار وزیر بهداشت:

فقه اسلام با طب رابطه تنگاتنگ دارند

کد خبر : ۷۲۵۴۶۶

یک مرجع تقلید در دیدار با وزیر بهداشت اظهار کرد: موضوع بهداشت و درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و شریعت، فقه اسلام با طب رابطه تنگاتنگ دارند.

به گزارش ایلنا، آیت الله العظمی جعفر سبحانی صبح امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) با بیعت نکردن با خلافت، تشیع را تثبت کردند چرا که آنها می‌خواهند تشیع را از بین ببرند.

وی با اشاره به موضوع بهداشت و درمان گفت: موضوع بهداشت و درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و شریعت، فقه اسلام با طب رابطه تنگاتنگ دارند. فقیه در همه مسائل که نیاز به نظر پزشک باشد، اول نظر او را پرسیده و بعد نظر حکم شرعی را می‌دهد، مثلا اگر پزشک تشخیص دهد که روزه گرفتن برای فلان شخص ضرر دارد، آنگاه مراجع هم حکم فقهی می‌دهند که نباید فرد روزه بگیرید که این نشان دهنده رابطه تنگانگ این دو گروه است. ما دو گروهی هستیم که در یک مسیر می‌رویم، موضوع را شما معین کرده و ما حکم اسلامی را علما و مراجع می‌گویند.

این مرجع تقلید با اشاره به خدماتی که قاضی زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت و درمان ارائه کرد گفت: توقع است که کارهایی که دوست عزیزمان آقای هاشمی انجام داده، همان‌ها را دنبال کنید، آیا اقتصادی هست یا نه موضوع دیگری است، اما ایشان با یک نیت صالحی آمده بودند و ما نیز موافق نبودیم که ایشان در وسط راه، کار را رها کنند و حالا مصلحت دیده است، ولی شما همانگونه کارها را ادامه دهید.

آیت الله سبحانی با تأکید بر اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: باید طرح‌ها به گونه‌ای دنبال شود که همه بفهمند این دو وزیر، کار همدیگر را دنبال می‌کنند و این مهم است.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در روستاها و مراکز دور افتاده گفت: در روستاها شاهد هستیم که به چه صورت خدمات ارائه می‌شود، اما نیاز است که تلاش بیشتری شده و یک نظارت گسترده‌تری انجام تا در صورت نیاز باز هم در راستای خدمات رسانی به روستائیان بکوشیم.

وی به احداث بیمارستان هزار تخت خوابی قم اشاره کرد و گفت: کلنگ این بیمارستان زده شده و امیدواریم که هر چه زودتر به ثمر نشسته و نیاز مردم قم را برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز