خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

افزایش ۱۰ برابری زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی پس از انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۹۹

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر، پس از گذشت ۴۰ سال، بسیاری از آن مرگ و میرها به یک دهم کاهش پیدا کرده و تمامی زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی نیز به ۱۰ برابر سال ۵۷ رسیده است.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در مراسم گرامیداشت یوم‌‌الله دهه فجر که با حضور کارکنان وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: جای خرسندی است که انتخاب بنده به عنوان وزیر بهداشت با ایام طلایی دهه فجر مقارن شد و باید این موضوع را به فال نیک گرفت. 

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، کشور در عرصه سلامت، دستاوردهای گرانقدری به دست آورد، اظهار داشت: در این راستا باید از تمامی تلاشگران و زحمت کشان عرصه سلامت یاد کنیم، وزرای بهداشت پس از انقلاب در این راه برای پرچمداری و حفظ و به دست آوردن این دستاوردها، زحمات زیادی متقبل شده و اقدامات ارزشمندی نیز برجای گذاشتند.  

وزیر بهداشت با اشاره به خدمات قاضی‌زاده هاشمی در عرصه سلامت در دولت یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: وی در سال‌های اخیر، اقدامات ارزشمندی در حوزه سلامت انجام داده اند که برکات این اقدامات، زمینه آسایش و آسودگی خاطر مردم را فراهم آورده است.

نمکی ادامه داد: با نگاهی گذرا به دستاوردهای حوزه سلامت در سال های بعد از انقلاب، نتیجه می گیریم که این دستاوردها جزو درخشان ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این دوره بوده است. برای مثال، در سال های قبل از انقلاب، از هر ۱۰۰۰ کودک متولد شده، ۱۳۰ کودک قبل از یک ماهگی، ۱۱۲ کودک قبل از یک سالگی و حدود ۱۷۴ کودک قبل از ۵ سالگی فوت می شدند. از طرفی، از هر ۱۰۰ هزار زن باردار نیز حدود ۲۴۷ نفر به علت عوارض بارداری و زایمان جان خود را از دست می دادند.

وی افزود: در حال حاضر، پس از گذشت ۴۰ سال، بسیاری از آن مرگ و میرها به یک دهم کاهش پیدا کرده و تمامی زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی نیز به ۱۰ برابر سال ۵۷ رسیده است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه علاوه بر حوزه سلامت، کشور در حوزه نظامی نیز پیشرفت‌‌‌های شگرفی داشته است، خاطرنشان کرد: چنانچه دشمنی قصد تعرض و دست درازی به وطن ما را داشته باشد، کمتر از پنج دقیقه منهدم می‌‌شود و این موضوع مرهون پیشرفت‌‌های بی‌‌‌شمار ما در عرصه نظامی و دفاعی است، کشورهای دنیا نیز به خوبی می‌‌دانند که با این اقتدار و عزم راسخ که در کشور ما وجود دارد، نمی‌‌توانند مقابله کنند. 

نمکی اضافه کرد: این روزها دشمنان کشور شرایط سختی را به ما تحمیل کرده و از هر کوششی برای بستن دست و پای مملکت به سوی پیشرفت و ترقی دریغ نمی کنند، اطمینان دارم با همت مردمان این سرزمین این عقبه را نیز طی خواهیم کرد، این مملکت روزهای سخت کم ندیده است، به قول خواجه عبدالله انصاری، "غافل مشو که مرکب مردان مرد را، در سنگلاخ بادیه، پی ها بریده اند، نومید هم مباش که رندان جرعه نوش، ناگه به یک خروش به منزل رسیده اند."

وی ادامه داد: آنچه مرا به عرصه خدمت کشاند، سودای وزارت نبود، سال‌‌ها است که دنیا را با تمامی تعلقاتش کنار نهاده‌‌‌ام، آنچه مرا به این کار پیوند زده، علیرغم اشرافی که به تنگناهای مالی کشور در سال های آتی دارم، فقط عشق خدمتگزاری به مردم کشور بوده است، اگر عمری باقی است، می خواهم در راه خدمت به مردمان سرزمینم سپری کنم. 

وزیر بهداشت افزود: حدود ۲۸ سال پیش به عنوان معاون بهداشت و کوچکترین عضو این خانواده، در ایجاد خانه‌‌های بهداشت، ریشه کنی بیماری مالاریا در کشور و توسعه زیرساخت‌‌های نظام سلامت سهیم بودم و اکنون به خانه خود بازگشته‌‌ام. آنچه ما را در عرصه سلامت نگه می‌‌‌دارد، حقوق و مستمری و مزایا نیست، بلکه کسب رضایتمندی مردم و خداوند بزرگ است. هرچه بیشتر به مردم خدمت کنیم، خداوند به زندگی مان برکت خواهد داد. 

نمکی اضافه کرد: بی‌‌تردید، وقتی بیماری در دل شب ناله می‌‌‌‌کند، تمامی کائنات به لرزه درمی‌‌آید و چنانچه دردی از دردمندی دوا کنیم، بیش از رضایتمندی خلق، خداوند متعال را برای آفرینش موجودی به نام اشرف مخلوقات خشنود خواهیم ساخت. باید با عشق به مردم، خدمت کنیم، مزد خدمت ما حساب شدنی نیست؛ باید همگی کمک کنیم تا مردم را خشنودتر سازیم که خشنودی مردم این سرزمین که روزهای سخت را با بزرگ منشی طی کرده‌‌‌‌اند، بهترین انگیزه برای خشنودی پروردگار است. گرچه راهی بس طولانی و سخت در پیش است، اما با همراهی و همکاری تمامی دست‌‌اندرکاران حوزه سلامت این امر میسر خواهد شد. به قول حضرت حافظ، "همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس، که دراز است ره مقصد و من نوسفرم".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز