خبرگزاری کار ایران

وعده البشیر برای آزادی خبرنگاران بازداشت‌شده در سودان

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۸۳

رئیس جمهوری سودان با لحن نرمی عصر روز گذشته -چهارشنبه- به تظاهرکنندگان که اکثریت آن را قشر جوان فقیر تشکیل می‌دادند، قول داد که خبرنگاران بازداشت‌شده، آزاد شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان با اندکی چرخش و تغییر لحن خود در قبال تظاهرکنندگان وعده آزادی خبرنگاران بازداشت‌شده را اعلام کرد.

البشیر در جمع خبرنگارانی که برای بررسی تحولات اخیر به کاخ ریاست‌جمهوری دعوت شده بودند، گفت: «بیشتر معترضان از قشر جوان هستند و انگیزه‌هایی آنها را برای خروج به خیابان‌ها سوق داده است که از این جمله می‌توان به افزایش قیمت‌ها و فرصت‌های شغلی محدود که با تعداد فارغ‌التحصیلان همخوانی ندارد، ‌اشاره کرد».

وی افزود: «خشم جوانان از اجرای اشتباه قانون به دور از مبانی دین و قوانین اسلام نشأت می‌گیرد».

البشیر در ادامه افزود که تمام خبرنگارانی که در اعتراضات اخیر زندانی شده‌اند، آزاد خواهند شد اما وی با هشدار نسبت به ایجاد بی‌ثباتی دولت سودان گفت: «شما می‌توانید به آنچه در لیبی اتفاق افتاده نگاهی بیندازید و عواقب ناشی از آن چون هرج و مرج و بی‌عدالتی و توقف عملکرد پلیس و دستگاه قضا را مشاهده کنید». 

اعتراض‌های مردمی سودان از تاریخ ۱۹ دسامبر گذشته به دلیل افزایش قیمت‌ها، محدودیت‌های برداشت پول نقد و سایر مشکلات اقتصادی آغاز شد اما به کانون اصلی درخواست‌ها برای برکناری البشیر تبدیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز