خبرگزاری کار ایران

خزائلی خبر داد:

تبدیل قزوین به مقصد گردشگری کشور

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۲۶۲

سرپرست میراث فرهنگی استان قزوین گفت: با حمایت جدی و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود، قزوین را به مقصد گردشگری کشور تبدیل می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی در مراسم افتتاح سه طرح گردشگری در قزوین که عصر چهارشنبه در بوستان باراجین برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه استان قزوین ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری زیادی دارد که باید برای معرفی آنها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: باراحین منطقه پرظرفیتی است و توسعه گردشگری در آن براساس اسناد مطالعاتی استان قزوین از سال ۸۴ مطرح شده و در سند چشم‌انداز توسعه استان هم که توسط استاتداری مطرح شد دیده شده است.

باراجین نقش کلیدی در طرح های گردشگری دارد

خزائلی یادآورشد: بوستان باراجین به عنوان یک منطقه پر ظرفیت که می تواند نقش ملی هم در کشور ایفا کند کلید توسعه گردشگری است و ما میتوانیم در کنار آن طرح های زیادی را تعریف و اجرا کنیم.

خزائلی بیان کرد: وزن زیادی در حوزه گردشگری می توانیم برای این منطقه قائل شویم تا قزوین را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: در گذشته مشکل این بود که قزوین معبر بود و با این که تردد بالایی از این استان صورت می گرفت اما اقامت و توقف را شاهد نبودیم اما امروز این رویکرد و دیدگاه ایجاد شده و باید کمک کنیم تا این استان به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در محور قزوین به رشت، تهران، زنجان، همدان، تبریز و ساوه و بویین زهرا یک فرصت بی نظیر است که میتوانیم از آن بخوبی استفاده کرده و سرمایه گذاران زیادی را برای حضور در این مناطق دعوت و جذب کنیم.

خزائلی بیان کرد: در بوستان باراجین یک نگاه جامع و ملی داریم که باید منطقه گردشگری کامان و زرشک را هم به آن متصل کنیم و در ادامه خیابان شهدا، سرای سعدالسلطنه و مسجد جامع را در کنار عالی قاپو و کاخ چهل ستون در حلقه گردگشری تعریف کنیم تا به دستاوردهای بهتری برسیم.

سرپرست میراث فرهنگی استان قزوین افزود: در الموت هم یک مقصد دیگر گردشگری تعریف شده و دنبال ثبت جهانی این منطقه تاریخی و بی نظیر هستیم که باید روی آن مطالعه و سرمایه گذاری لازم صورت گیرد و از این موهبت الهی برای ثبت جهانی اثر و تقویت گردشگری استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: موضوع جذب سرمایه گذاری و تسهیلات برای استان قزوین پیش‌بینی شده و امروز جمعی از سرمایه‌گذاران گردشگری آمده‌اند تا ظرفیت‌های ما را ببینند و ما نیز آمادگی داریم و ازآنها دعوت می‌کنیم قزوین را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بدانند و روی حمایت ما حساب کنند.

خزائلی بیان کرد: در بخش بوم گردی آماده همکاری و حمایت هستیم و با تعیین بسته‌های متنوع سرمایه گذاری کمک می کنیم تا نظر سرمایه‌گذار در این عرصه جذب شود.

وی اظهارداشت:درچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به‌زودی ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین را درنمایشگاه بین المللی تهران با عنوان «فرصت‌های گردشگری ایران» عرضه خواهیم کرد و با مشارکت بخش خصوصی و دواتی توانمندی های اسنتان را نشان خواهیم داد.

خزائلی اضافه کرد: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در تهران برپا می‌شود و با غرفه ویژه استان قزوین تلاش خواهیم کرد نمای زیبایی از ظرفیت‌های گردشگری و مناطق دیدنی و تاریخی استان را عرضه کنیم تا به افزایش گردشگر در نوروز منجر شود.

وی تصریح کرد: دنبال افزایش گردشگران و اقامت بیشتر آنها از یک روز به چند روز هستیم و این کار با همکاری همه دستگاه‌ها بویژه شهرداری قزوین ممکن خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآورشد: در نوروز هم برنامه های ویزه ای داریم و از این فرصت مناسب برای رونق گردشگری بهره مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز