خبرگزاری کار ایران

ترامپ در دومین سخنرانی سالانه:

وضعیت اقتصادی آمریکا حسادت جهان را برانگیخته است/ قوی‌ترین ارتش را داریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۵۸

رئیس‌ جمهوری آمریکا با حضور در ساختمان کنگره، دومین سخنرانی سالانه خود را ایراد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از دستاوردهای اقتصادی دولت خود تقدیر کرده و گفت که در دو سال ریاست‌جمهوری وی نرخ بیکاری کاهش یافته و شرایط اقتصادی بهبود یافته است.

به گفته ترامپ، شرایط اقتصادی آمریکا مایه حسادت جهانیان شده است.

ترامپ همچنین گفت که ارتش آمریکا قوی‌ترین ارتش جهان بوده و این کشور هر روز در حال موفق شدن است.

وی در این سخنرانی با اعلام برگزاری دومین نشست با رهبر کره‌شمالی بر سر تسلیحات هسته‌ای این کشور، تاکید بر ساخت دیوار در مرز کشورش با مکزیک و دعوت آمریکایی‌ها به «اتحاد ملی»، طی مواضعی بی‌اساس ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش یورونیوز، همانگونه که انتظار می رفت دونالد ترامپ در کنگره بر لزوم ساخت دیوار مرزی در مرز آمریکا و مکزیک تاکید کرد و هدف از ساخت آن را مقابله با موج تازه‌ مهاجران غیرقانونی خواند که به مرز کشورش یورش آورده‌اند. ترامپ هدف دیگر از عزم خود در ساخت چنین دیواری را مقابله با تبهکارانی خواند که با خود و از مرزهای جنوبی «جرم و جنایت» را به آمریکا می آورند. وی دفاع از شهروندان آمریکا، مشاغل و زندگی و امنیت آن را یک «وظیفه اخلاقی» دانست.

وزارت دفاع آمریکا برای تقویت مراقبت مرزبانان از مرز این کشور با مکزیک نزدیک به چهار هزار سرباز تازه نفس به مرز دو کشور گسیل می‌کند. دموکرات‌های آمریکا با هزینه بیش از پنج میلیارد دلاری درخواستی دونالد ترامپ برای ساخت این دیوار مرزی مخالف هستند.

آمریکا در کنار چند کشور مطرح اروپایی و نیز آمریکای لاتین خواستار کناره‌گیری «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری فعلی ونزوئلا از قدرت است و ریاست‌جمهوری «خوان گوایدو» رهبر خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخته است. دونالد ترامپ در این خصوص و با بیان این که آمریکا در کنار مردم ونزوئلا ایستاده است، گفت که واشنگتن از خواست اصلی مردم ونزوئلا که همانا رسیدن به «آزادی» است حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کنگره گفت که دومین دیدار خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را در دو روز ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام برگزار می‌کند. ترامپ رویکرد دولتش در قبال پیونگ‌یانگ و مذاکرات هسته‌ای با کره‌شمالی را یکی از دستاوردهای بزرگ خود می خواند.

دونالد ترامپ بار دیگر با «فاسد، دیکتاتور و حامی تروریسم» خواندن حاکمیت در ایران، بر موضع سرسختانه خود در قبال تهران تاکید کرد و گفت که عزم واشنگتن در مقابله با حکومت ایران «قاطع» است.

وی بار دیگر و با تاکید بر کارآیی و بازگشت تحریم های اعمال شده علیه ایران اعلام کرد برای این که ایران به سلاح هسته ای دست نیابد از توافق اتمی کشورهای قدرتمند جهان با ایران، از آن خارج شده است.

به‌رغم موضع سرسختانه و خارج شدن واشنگتن از توافق هسته‌ای، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا، اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده‌اند که تهران به این توافق پایبند بوده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با ابراز تردید در به نتیجه رسیدن مذاکرات کشورش با گروه طالبان، آن را تلاشی خواند برای دستیابی به صلح و توافقی سیاسی که می‌بایست انجام شود. وی هدف از به نتیجه رسیدن این مذاکرات را هم راستا با کاهش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان دانست.

ترامپ با بیان این که آمریکا به عنوان کشوری بزرگ نباید وارد «جنگی بی پایان» شود از تصمیم خود در خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه نیز دفاع کرد.

منتقدان دموکرات و نیز جمهوری‌خواه تصمیم ترامپ به خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان و سوریه را شتابزده می‌خوانند و با آن مخالفت می‌کنند.

دونالد ترامپ قرار بود سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا را یک هفته پیش در ۲۹ ماه ژانویه ایراد کند که به دلیل مخالفت دموکرات‌ها بر سر ساخت دیوار مرزی مکزیک و همچنین تعطیلی ۳۵ روزه بخشی از دولت به تعویق افتاد. «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، با ایراد این سخنرانی پیش از باز شدن بخش‌های تعطیل شده دولت، مخالفت کرده بود.

دونالد ترامپ در سخنرانی ۸۲ دقیقه ای خود در کنگره خواستار وضع محدودیت‌هایی برای سقط جنین دیر هنگام شد. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «من برای دفاع از منزلت هر فرد از کنگره می خواهم قانونی وضع کند که براساس آن سقط جنین دیر هنگام کودکان ممنوع شود؛ کودکانی که می‌توانند درد را در رحم مادر حس کنند.»

قوانین مربوط به سقط جنین دیرهنگام اکنون در سطح ایالت های مختلف آمریکا متفاوت است.

محافظه‌کاران اکنون با عضویت «برت کاوانا» در دیوان عالی ایالات متحده که سال گذشته میلادی پس از هفته‌ها کشمکش سیاسی به تائید سنا رسید در عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا حائز اکثریت هستند؛ امری که به آنها اجازه خواهد داد پس از بیش از چهار دهه تصمیم دیوان عالی مبنی بر قانونی بودن سقط جنین را تغییر دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز