خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

رشد و توسعه منطقه ۱۷ شتاب می‌گیرد/ حق نداریم وحدت را از بین ببریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۷۶

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران در جمع پرشور مردم ولایتمدار منطقه ۱۷ تهران حاضر شد و در مسجد جامع ابوذر به گفتگو با شهروندان پرداخت.

محسن هاشمی پس از حضور در مسجد و دیدار با جمعی از معتمدین محلی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به گفتگو با شهروندان پرداخت و گوشه ای از تحولات چهل ساله شهر تهران را ورق زد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام رضا مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر به بیان خاطراتی از روزهای نخست انقلاب و هم سلولی اش با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، مرحوم آیت الله طالقانی و آیت الله منتظری در زندان های رژیم سفاک پهلوی پرداخت.

**حق نداریم وحدت را از بین ببریم، وظیفه ما حفظ وحدت است

محسن هاشمی با گرامیداشت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: ایام شهادت صدیقه طاهره زهرای مرضیه(س) است، این روز را گرامی می داریم و ایام فاطمیه امسال با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مقارن شده است. به تعبیر مقام معظم رهبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را به عنوان الگو بالندگی نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند.

هاشمی با اشاره به خاطرات مشترک حجت الاسلام مطلبی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مسجد پر خاطره ای است، مرحوم آیت الله هاشمی در خاطراتشان نوشته اند:« در روز ۶ تیر مشغول بازید از معدن زغال سنگ بودم که فرمانده نیروی انتظامی منطقه برای من خبری آورد که حادثه ای رخ داده و تروری در مسجد ابوذر رخ داده، و ابوی در ادامه خاطراتشان نوشته اند، پس از شنیدن خبر کمرم شکست، فوری خودم را به تهران رساندم تا از آیت الله خامنه ای عیادت کنم.»

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان خاطراتی از رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی در مورد این موضوع و شهادت حضرت زهرا(س) خطبه های نماز جمعه بیانات مفصلی برای مردم خواندند و بسیار آموزنده است و هدف خطبه نیز حفظ وحدت بود. این بیانات و این خطبه در شرایط فعلی و برای حفظ وحدت بسیار مهم است. مردم ما در حفظ انقلاب پیشتازند و در شرایط مختلفی ثابت کرده اند که چگونه اجتماع را مدیریت کرده اند تا دشمن نتواند به مقاصد خود و اندکی از پیروزی برسد و این هوشمندی در همه تاریخ انقلاب، چه در ابتدای انقلاب چه دوران دفاع مقدس و چه دوران  تثبیت انقلاب اسلامی و همچنین این روزها که دوران جنگ اقتصادی که دشمن بر ما تحمیل کرده ، وجود داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از خواندن خطبه های حضرت زهرا(س) گفت: امیرمومنان علی(ع) در پاسخ به سخنان حضرت زهرای اطهر(س) به نکته ای عمیقی اشاره می کند که اگر می خواهی وحدت مسلمین حفظ شود باید سکوت کنی و از ایشان می خواهند که سکوت کنند. حق نداریم که وحدت را از بین ببریم، باید حفظ وحدت کنیم. شهادت ایشان دلیلی بر وحدت بود. باید مراقبت کنیم تا وحدت جامعه حفظ شود. بتوانیم از این جنگ اقتصادی که دشمن برای ما طراحی کرده به سلامت عبور کنیم. ایام شهادت حضرت هرا(س) ایام مظلومیت است اما مصالح جامعه بسیار مهمتر است تا به خاطر منافع مان اختلاف کنیم و فعالیت های جناحی و سیاسی کنیم. مسئولین مان باید ان شالله عمل کنند.

وی وحدت را کلیدواژه عبور از بحران‌ها خواند و تصریح کرد: لازم است برای حفظ نظام و تمام اصول به این وحدت برسیم. امام راحل چه پیش از پیروزی و چه بعد از پیروزی، قول رفاه، آسایش و زندگی آبرومند را نیز به مردم دادند و ما مسئولین این را نباید فراموش کنیم. لازم است که به این قول وفادار باشیم اگر که این اتفاق نیفتد و حرف های سنجیده نزنیم و تصمیمات درست نگیریم و دعوای حزبی خود بپردازیم قطعا وظیفه دینی مان که همانا حفظ اسلام و رفاه و آسایش و در امنیت کامل مردم را فراموش می کنیم. در این صورت حتی در چهلمین سالگرد انقلاب نیز می توانند ما را مقصر بدانند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران منطقه ۱۷تهران را خاطره انگیز خواند و با اشاره به حضور در این منطقه گفت: منطقه ۱۷ با ۲۸۰۰۰۰ جمعیت پر تراکم ترین منطقه تهران است. در گذشته که خط سیر مترو در جنوب تهران را با کارشناسان طراحی می کردیم به این منطقه و محله قلعه مرغی که در حال حاضر بوستان ولایت شده است تردد زیادی داشتم. در خط سیر طراحی شده تهران، سرانه فضای سبز در منطقه۱۷ به دلیل تراکم جمعیتی کم است. امیدوارم با حل مشکل راه آهن و شهرداری، ده هکتار به سرانه های فضای سبز این منطقه افزوده شود. افزایش سرانه فضای سبز با توافق شهرداری و راه آهن امکان پذیر است. و امیدواریم با تکمیل پروژه های فرهنگی و ورزشی توسط شهردرای منطقه ۱۷ بخش عظیمی از نیازهای شهروندان این منطقه جبران خواهد شد.

** توسعه منطقه ۱۷ بر اساس برنامه چهارساله دارالشهدا ۱۴۰۰

امیر محسنی شهردار منطقه ۱۷ سخنران دیگر این مراسم بود که پس از خوشامدگویی به تشریح برنامه چهارساله توسعه و تحول این منطقه پرداخت و افزود: از نخستین روزهای آغاز فعالیتم در این منطقه به همراه مدیران شهری برنامه بازدید محله به محله را با هدف احصاء مشکلات و موانع پیشرفتی محلات پیگیری کردم و در نهایت برنامه چهارساله توسعه و پیشرفت در سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی و اجرا شد.

محسنی با اشاره به اجرای پروژه های خرد و کلان در سطح منطقه گفت: پس از اجرای موفق فاز نخست برنامه توسعه، فاز کوتاه مدت آغاز شد که بر اساس آن پروژه های نیمه  کاره منطقه شناسایی و سرمایه گذار بخش خصوصی برای اتمام آن دعوت به همکاری شد در حال حاضر این پروژه ها با پیشرفت بیش از ۹۰درصد مواجه شده و به زودی جهت بهره برداری در اختیار شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۷ تعامل بین بخشی میان دستگاه های مختلف را در پیشبرد توسعه موثر خواند و تصریح کرد:

قطعاً استفاده از ظرفیتهای منابع انسانی و سازمانی در پیشبرد اهداف توسعه موثر است و افتخارمان این است که در ۱۵ ماه گذشته با تعامل میان سازمان ها و ادارات منطقه برخی از مشکلاتی که بر این منطقه مترتب بوده است را جبران کنیم و توانستیم منطقه را در مدار توسعه قرار دهیم.

امیر محسنی که خود فرزند منطقه ۱۷ است حضور بزرگان و معتمدینی چون حجت الاسلام‌و‌المسلمین رضا مطلبی را غنیمت خواند و افزود: خدمت به مردم شریف دارالشهدای تهران و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از افتخارات کسانی ست که در این منطقه خدمت می کنند و باید گفت که حمایتهای افرادی همچون حجت الاسلام‌و‌المسلمین مطلبی که امروز هم میزبانی این نشست را بر عهده داشتند و زمینه گفتگوی مستقیم مردم و مسئولان را فراهم کردند، به همراه حمایت های صد‌درصدی ایشان نمادی از خدمت در منطقه۱۷ است.

وی با اشاره به افتتاح برخی پروژه ها در آینده نزدیک تصریح کرد: هم اکنون در برش دوم برنامه های چهارساله خود هستیم و ان‌شاءالله تا سال ۱۴۰۰ با چهل مرکز خدماتی، خدمتگزاری خود را در دارالشهدای تهران تکمیل خواهیم کرد. افتخار تیم مدیریت شهری منطقه ۱۷ در ۱۵ ماه گذشته این است که با همکاری و اتحاد میان سازمان ها و ادارات این منطقه توانسته است برخی از عقب ماندگی‌هایی که در گذشته بر این منطقه مترتب شده است را جبران کند.

گفتنی ست پس از پایان این نشست دوساعته و گفتگوی مستقیم با شهروندان، محسن هاشمی رفسنجانی به همراه امیر محسنی و دیگر مدیران شهری ، در حوزه علمیه مسجد جامع ابوذر حضور یافت و پس از بازدید از بخشهای مختلف این مرکز علمی، در جریان اقدامات فرهنگی این مسجد قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز