خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی 2 ایستگاه جدید پایش آلاینده‌های هوا در سیستان و بلوچستان

کد خبر : ۷۲۴۵۲۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از اختصاص اعتبار برای راه اندازی 2 ایستگاه جدید پایش آلاینده‌های هوا در استان‌ خبر داد.

 وحید پورمردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت ایستگاه‌های پایش آلاینده‌های استان اظهار کرد : که در سطح استان تاکنون 3 ایستگاه پایش راه اندازی گردیده که 2 ایستگاه شهرستان زاهدان و شهرستان زابل به صورت آنلاین به سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا در کشور متصل می باشد و ایستگاه شهرستان چابهار نیز طی برنامه ریزی های انجام شده به این سامانه متصل  شد. 

 پورمردان بیان داشت: در راستای ارتقاء ایستگاههای راهبردی پایش کیفی هوای استان و با پیگیری بخش پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، تعداد 2 ایستگاه از محل موافقت نامه طرح مقابله با گرد و غبار توسط ستاد ملی مقابله با گرد و غبار به این استان اختصاص یافته است.  

 مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: به دلیل ضرورت جلوگیری و کاهش خطر های ناشـی از آلودگی هوا، آگاهی مناسب از جوانب مختلف این مسئله از اهمیت بسزائی برخوردار است. داده هـای کیفی هوا که به کمک ایستگاه های سنجش آلاینده ها تهیه می شوند برای انجام مطالعات و تصمیم گیری در مورد کاهش و کنترل آلودگی هوا بعنوان عنصر کلیدی به حساب می آیند. به همین دلیل احداث ایستگاه‌های جدید و جانمایی دقیق آنها اهمیت چشمگیری دارد از این رو بزودی در استان دو ایستگاه سنجش آلاینده های هوا  در شهرستانهای ایرانشهر و هامون راه‌اندازی می‌شود البته جانمایی این ایستگاه ها به نحوی انتخاب شده که مناطق در معرض گرد و غبار بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

 وی اضافه کرد:همه شهروندان می توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا به شرح aqms.sdra.co.ir علاوه بر مشاهده وضعیت کیفی هوای سایر نقاط کشور، نمودار غلظت آلاینده های گازی و ذرات گرد و غبار شهر زاهدان و همچنین ذرات گرد و غبار شهر زابل را مشاهده کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز