خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز:

با ملاک دهه 60 نمی‌توان جوان امروزی را ارزیابی کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۱۴

رئیس کل دادگستری استان البرز، گفت: با ملاک‌های دهه شصت نمی‌توان، جوان امروزی را مورد ارزیابی قرار داد و ضرورت دارد در قانون گزینش بازنگری کرده و روش‌هایی نوین برای ثبت و ضبط سوابق شخصیتی و رفتاری افراد از سنین پایین به کار گرفته شود.

به گزارش ایلنا، احمد فاضلیان در دیدار اعضای هسته گزینش قوه قضائیه در استان البرز، گزینش را یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌ها در سیستم اداری کشور دانست و گفت: گزینش ریشه‌ای الهی دارد و عقل و نقل همواره بر ضرورت آن تاکید داشته است.

وی افزود: خداوند در آیات متعدد قرآنی دستورات برای گزینش را صادر کرده و با تامل در این آیات می توان به شاخص‌هایی رسید که فرد باید بر اساس آن مورد گزینش قرار گیرد.

فاضلیان تصریح کرد: باید در کنار گزینش افراد با شاخص‌هایی که در نظر گرفته شده به بعد نظارت هم توجه و دقت شود و نظارت جدی در دوره پس از جذب و بکارگیری ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از کشور بر عهده گزینش است توضیح داد: هرچقدر در قوانین جذب و گزینش شفافیت بیشتری باشد اعتماد مردم بیشتر خواهد شد که  اشتغال نیروهای مومن، متعهد و توانمند در هسته‌های گزینش این اعتماد مردمی را افزایش می‌دهد در غیر اینصورت با نبود شایسته‌سالاری در گزینش، امور به دست نااهلان خواهد افتاد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به انتقاداتی که به قانون گزینش در کشور وجود دارد گفت: این قانون قدیمی و بر اساس اقتضائات دهه شصت تصویب شده و از آنجایی که نگاه و انتظارات جوانان دستخوش تغییرات است با ملاک‌های دهه شصت  نمی‌توان، جوان امروزی را مورد ارزیابی قرار داد و ضرورت دارد در این قانون بازنگری شده و روش‌هایی نوین برای ثبت و ضبط سوابق شخصیتی و رفتاری افراد از سنین پایین به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر نقش گزینش در کشور توضیح داد: اگر در سیستم سیاسی و اقتصادی کشور فسادی رخ می‌دهد باید بخشی از آن را معلول گزینش‌های نادرست دانست که افراد را با روش‌های دقیق و بر اساس ویژگی‌های ظاهری و باطنی مورد ارزیابی قرار نداده‌اند.

فاضلیان با تصریح بر اینکه کارکنان گزینش حق اشتباه در تصمیمات خود را ندارند بیان کرد: اعتلا یا زوال یک سیستم به دقت نظر و تصمیمات گزینشگران بستگی دارد بنابراین دوام و بقای قوه قضائیه بستگی به نوع فعالیت گزینش قوه قضائیه دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز