خبرگزاری کار ایران

دایی خبر داد:

پیش‌بینی سرمایه‌گذاری سالانه 555 میلیون دلار در فارس

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۸۴

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: سال‌جاری 9 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار 95 میلیون دلاری در فارس به تصویب رسیده و جلب شده است.

به گزارش ایلنا بابک دایی با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی یک‌دستگاه فرابخشی و ستادی است، افزود: اقتصاد کلان در این وزارتخانه و به‌تبع آن در دستگاه امور اقتصاد و دارایی استان‌ها رصد و پایش می‌شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران تولید ناخاصل داخلی استان فارس تا سال 94 حدود 59 میلیارد تومان و تولید سرانه نیز 12 میلیون تومان محاسبه شده است.

دایی با اشاره به نرخ بیکاری استان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری فارس تا پاییز 97 به ترتیب 40.2 درصد و 14.5 درصد و  میزان سپرده‌های بانکی این استان تا پایان دی‌ماه را 59 میلیون میلیارد تومان است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان ادامه داد: تسهیلات اعطایی و نسبت مصارف به منابع بانکی نیز در همین تاریخ به ترتیب 38 میلیون میلیارد تومان و 81 درصد گزارش شده است.

دایی با بیان اینکه حق بیمه واحدهای تولیدی فارس تا انتهای آذر امسال 729 میلیارد تومان است، افزود: خسارت پرداختی تا 9 ماهه امسال 545 میلیارد تومان و میزان صادرات خارجی استان تا پایان دی ماه 214 میلیون دلار گزارش شده است.

وی بیان کرد: بالغ بر 70 درصد پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی فارس در حوزه انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر بوده است .

به گفته او استان فارس از ابتدای سال 97 تا پایان دی ماه بالغ بر 83 میلیون دلار واردات کالا و اقلام داشته است . 

دایی با بیان اینکه سال 81 قانون سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به تصویب رسید، ادامه داد:  از آن پس تاکنون 66 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در فارس بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون دلار انجام شده که 33 طرح آن با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون دلاری تنها مربوط به سه سال اخیر بوده است . 

وی افزود: سال 96 یک میلیارد و 8 میلیون دلار جلب سرمایه‌گذاری خارجی در فارس انجام شده است . 

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان ادامه داد: اگرچه سهم و هدف سرمایه‌گذاری سالانه فارس 555 میلیون دلار پیش‌بینی شده اما در حال حاضر به میزان تحقق بالاتر و به مبلغ بیش از یک میلیارد دلاری رسیده‌ایم . 

وی با اشاره به تعداد کارکنان حقوق‌بگیر استان گفت: تعداد 10 هزار و 225 کارمند در استان وجود دارد که از این تعداد بیشترین آنها مربوط به کارکنان سازمان جهاد کشاورزی با دو هزار و 398، استانداری با یک‌هزار و 271 و اداره‌کل بهزیستی با یک‌هزار و 55 کارمند است.

دایی بیان کرد: امسال از کشورهای چین، بلژیک، مالزی، اتریش، قطر و آمریکا طرح‌های سرمایه‌گذاری در فارس جلب شده است . 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان با اشاره به وضعیت درآمدهای عمومی استان گفت: درآمدهای عمومی شامل درآمدهای مالیاتی و سایر می‌شود که در بخش عمومی مصوب امسال استان فارس دو هزار و 600 میلیارد تومان است که تا پایان دی‌ماه یک‌هزار و 890 میلیارد تومان آن با 87 محقق شده است . 

وی با بیان اینکه درآمدهای مصوب مالیاتی استان در سال جاری نیز دو هزار و 37 میلیارد تومان بوده که تا پایان دی ماه یکهزار و 712 میلیارد تومان و به عبارتی 92 درصد محقق شده است . 

دایی با اشاره به وضعیت اعتبارات استان در سال 97 افزود: در بخش اعتبارات هزینه‌ای طی ده ماهه امسال 332 میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز