خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می دهد؛

جولان متکدیان غیر بومی در ارومیه / جمع آوری بیش از 280 متکدی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۲۶

تکدی گری یکی از چندین مشکلات اجتماعی است که امروز در ارومیه مرکز آذربایجان غربی به وفور مشاهده شده و زنان، کودکان و حتی مردان بسیاری با عجز و ناتوانی در حال بدست آوردن مخارج خود از جیب دیگران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مسئله‌ تکدی‌گری در یک جامعه را می‌توان تابلو و شاخصی برای فقدان برنامه‌ریزی در جامعه ارزیابی کرد و به عنوان یک مسئله، نشانه بحران در ساختار یک جامعه دانست.

 اما آنچه قابل تأمل است فعالیت اقتصادی و غیررسمی تکدی‌گری است که در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد.

فرماندار ارومیه با اشاره به تعداد متکدیان جمع آوری شده در هشت ماه سال جاری، گفت: تعداد 283 نفر متکدیان مبتلا به اعتیاد در این مدت جمع آوری شدند که 223 نفر از این افراد را بزرگسالان تشکیل می دهند.

علیرضا ملامحمدی زاده ادامه داد: 12 نفر کودک زیر 10 سال و 48 نفر زیر 18 سال در میان متکدیان جمع آوری شده نیز وجود داشتند که تحویل مرکز ساماندهی متکدیان ارومیه شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر متکدیان را کودکان کار و خیابانی تشکیل می‌دهند، این دسته از متکدیان به مراکز وابسته به سازمان بهزیستی معرفی و ساماندهی شده‌اند.

 ساماندهی ۲۰۰ کودک کار

محمدرضا علیزاده رئیس شورای شهر  گفت: بیشتر متکدیان ارومیه غیر بومی و مهاجر و گذری هستند و ارومیه مسیر گذر آنها است.

وی، درخصوص علت افزایش متکدیان در سطح شهر تاکیدکرد: وضعیت اقتصادی و ازهمه مهم تر سوء استفاده از حس نوع دوستی و خیر خواهی مردم ارومیه علت اصلی افزایش متکدیان در سطح شهر بوده که با همت شهرداری و نهاد‌های مربوطه در ماه های اخیر شاهد کاهش تکدی‌گری  در سطح شهر بودیم.

وی، با بیان اینکه مکان های برای ساماندهی متکدیان در شهر ارومیه ساخته شده است گفت:از 3 سال پیش به مدد مسئولان شهری ارومیه ،گرمخانه‌ای  برای جمع آوری بی‌خانمانها،کارتن خوابها و متکدیان راه اندازی شده است و از زمان شروع به کار آنها تعداد متکدیان شهر ارومیه نسبت به سال گذشته کمتر شده است و آن تعداد هم که در شهر مشاهده می شود بیشتر مهاجر هستند که ارومیه مسیر گذر  آنهاست.

رئیس شورای شهر ارومیه،افزود: در 6 ماه نخست سال جاری نزدیک به 200 کودک کار در مرکز ساماندهی کودکان کار  ارومیه جمع آوری و ساماندهی شدند.

وی، با اشاره به اینکه متکدیان به دو بخش کودکان کار زیر18 سال و متکدیان بالای 18 سال تقسیم می شوند افزود:کودکان کار را بعد از جمع آوری به مراکز بهزیستی تحویل داده می شود تا به سازمانی که فرد به آن دلیل تکدی گری می کند برای ارائه کمک وخدمات رسانی از جمله اداره کار ،فنی حرفه‌ای فرستاده می شود و در صورت اثبات اینکه فرد حرفه اش تکدی گری است به دادگستری فرستاده می شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز