خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

احداث هزار واحد مسکونی برای ایتام /تخصیص پنج هزار میلیارد تومان عیدی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۱۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد عیدی امسال گفت: ما از تمام ظرفیت قانونی استفاده می‌کنیم تا عیدی امسال که یک میلیون تومان است پرداخت شود در مجموع این مبلغ پنج هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث یکهزار واحد مسکونی برای خانوارهای ایتام گفت: بسیار خرسندم که این رخداد در ایام خجسته و مبارک دهه فجر شکل می‌گیرد و ما توافق و نیت می‌کنیم تا هزار واحد مسکونی برای ایتام را ظرف حداکثر یک سال به اتمام برسانیم به طوری که در دهه فجر سال آینده شاهد بهره‌برداری توسط کسانی باشیم که موظف به خدمت به آنها هستیم.

وی ادامه داد: همیشه امام خمینی از زاغه‌نشین‌ها و کوخ‌نشین‌ها یاد می‌کردند بنابراین ما موظف به رسیدگی به آنها هستیم در این راستا دو روش برای این کار وجود دارد اول اینکه اقتصاد کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم و از بهتر شدن شرایط کشور معیشت این قشر نیز بهبود یابد. دوم اینکه علاوه بر اقدامات سازندگی، اقدامات تکمیلی نیز داشته باشیم. چون اقدامات توسعه‌ای لازم اما کافی نیست و باید برنامه‌های ویژه‌ای برای اقشار ضعیف داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: البته زاغه‌نشینی و کپرنشینی در ایران وجود دارد اما نباید فراموش کرد که در سایر کشورها نیز به اشکال مختلف این موضوع مشاهده می‌شود اما الگوی ما این کشورها نیستند بلکه الگوی ما امام علی(ع) است و تا زمانی که حتی یک خانه این چنینی در کشور وجود داشته باشد نباید دست از کار بکشیم.

نوبخت با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما در این چهل سال در عرصه‌های مختلف مانند آموزش ، پرورش، زیرساخت‌ها، کاهش فقر، بهتر شدن توزیع درآمد، شرایط اجتماعی ... موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم. البته کارهای ناتمامی داریم که باید تکمیل کنیم و این تفاهم‌نامه‌ امروز به مثابه یک حلقه در این زنجیره است.

نوبخت در جمع خبرنگاران در مورد تخصیص عیدی امسال گفت: ما از تمام ظرفیت قانونی استفاده می‌کنیم تا عیدی امسال که یک میلیون تومان است پرداخت شود در مجموع این مبلغ پنج هزار میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز