خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه احداث هزار واحد مسکونی برای ایتام

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۱۵

امروز تفاهم‌نامه احداث یک هزار واحد مسکونی برای خانوارهای ایتام با همکاری سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی و موسسه خیریه بوتراب امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تفاهم‌نامه احداث یک هزار واحد مسکونی برای خانوارهای ایتام سیدحمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: هزینه کل این تفاهم‌نامه 58 میلیارد تومان ست که یک سوم آن را سازمان برنامه و بودجه، یک سوم آن را کمیته امداد امام خمینی و یک سوم دیگر را موسسه خیریه بوتراب پرداخت خواهند کرد. هزینه هر واحد مسکونی در روستا 500 میلیون تومان و در شهر 65 میلیون تومان خواهد بود از این هزار واحد 500 واحد در روستا و 500 واحد در شهرهای مناطق محروم خواهد بود.

پورمحمدی افزود: این دومین تفاهم‌نامه در راستای ساخت واحد مسکونی است که در هفته‌های اخیر امضا می‌شود به طوری که هفته پیش با امضای تفاهم‌نامه با وزارت مسکن، ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای مناطق فقیرنشین جنوب کرمان امضا شد.

در ادامه این مراسم، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد گفت: مساله مهم در این تفاهم‌نامه مشارکت بخش غیردولتی و خصوصی در احداث این واحدهای مسکونی است. موسسه بوتراب نزدیک به 7500 یتیم را تحت پوشش دارد و مسائل آنها را حل و فصل می‌کند و امروز نیز در ساخت هزار واحد مسکونی با ما مشارکت دارد.

وی ادامه داد: همیشه مردم ما کمک‌رسان این اقشار بوده‌اند و در این 10 ماه اخیر که شرایط کشور به گونه‌ای دیگر بوده کمک‌های مردمی 35 درصد افزایش یافته است. یعنی شرایط اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد که هموطنان ما از کمک و انصاف باز بمانند.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: این واحدهای مسکونی در شش استان ساخته خواهد شد البته ما طرح‌های دیگری در حال ساخت داریم که نتایج شیرینی به رغم همه سختی‌ها در پی خواهد داشت و این تفاهم‌نامه شرایط مساعدی برای اقدامات ما در این راستا فراهم می‌کند.

دیگر سخنران این مراسم سیدی بنیانگذار موسسه خیریه بوتراب بود که در مورد اقدامات این موسسه گفت: موسسه بوتراب با استفاده از تجارب موسسه‌های موفق دنیا احداث شده است و در حال حاضر 7500 یتیم و 4200 مادر ایتام تحت پوشش این موسسه است و غیر از معیشت آنها در زمینه اشتغال نیز با کمیته امداد امام خمینی همکاری‌های خوبی داشته‌‌ایم به طوری که در استان آذربایجان غربی 300 مادر یتیم یا دختران بیکار شغل ایجاد کرد‌ه‌ایم.

وی افزود: بحث مسکن جزو اولویت‌های ما است تا معضلات خانوارها حل شود و بخشی از مشکلات این اقشار در این شرایط اقتصادی برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز