خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی / سعی داریم منابع به سمت امنیت غذایی سوق یابد

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۰۵

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: در شرایط کنونی که کشور در شرایط تحریم به غذا و دارو نیاز مبرم دارد و ما سعی داریم منابع به سمت امنیت غذایی و کشاورزی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم امضاء و مبادله تفاهم‌نامه برنامه‌های تولید و اشتغال در حوزه جهاد کشاورزی با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: بخش کشاورزی 18 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است و این جدا از صنایع تبدیلی است. ما در سال 92 حدود یک میلیون و 100 هزار تن سردخانه داشتیم که امروزه این رقم به دو برابر رسیده است. ما شاهد اتفاقات زیادی در زیرشاخه‌های کشاورزی هستیم که همیشه حمایت سازمان برنامه و بودجه را داشتیم. با این وجود سهم بخش کشاورزی در اقتصاد پایین است به طوری که بر اساس اعلام بانک مرکزی بیش از 30 درصد فضای کسب و کار در ارتباط با این بخش است و اهمیت این موضوع را زمانی که برای حمل و نقل مشکل پیش آمده بود همه ما دیدیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این تفاهم‌نامه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است، گفت: بحث اراضی شیب‌دار یکی از موضوعات اساسی اقتصاد مقاومتی است به طوری که ما شاهد بودیم که کشاورزی بعد از سه سال 40 میلیون تومان محصول انگور از این اراضی فروخته است و توسعه این بخش در مناطقی مانند اورامانات که 700 میلی‌متر بارندگی دارد می‌تواند موثر باشد. برای نمونه اراضی آبی استان ایلام 70 هزار هکتار بود که امروزه به 200 هزار هکتار رسیده است و این یک انقلاب است که محقق شده است.

مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی دیگر سخنران این مراسم بود که در مورد نقش این صندوق گفت: خوشبختانه به اذن مقام معظم رهبری در سال 1397 با تلفیق منابع صندوق، بانک و دولت منابع مالی پروژه‌های اقتصادی را تامین خواهیم کرد و صندوق توسعه ملی به عنوان یک سرباز در خدمت نظام و دولت تدبیر و امید است تا با مشارکت در برنامه‌های استراتژیک به اهداف مقدس نظام نائل شویم و این شرایط تحریمی را به سلامت عبور کنیم.

در این مراسم سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت: بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد به طوری‌که موضوع تولید و اشتغال لازمه فراوانی با امنیت غذایی دارد. بویژه در شرایط کنونی که کشور در شرایط تحریم به غذا و دارو نیاز مبرم دارد و ما سعی داریم منابع به سمت امنیت غذایی و کشاورزی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه بالغ بر 18 هزار و صدوچهل میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد که حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، ۷۵۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها، ۴۰۰۰ میلیارد تومان از ظرفیت قانون اعطای تسهیلات به مناطق عشایری و روستایی، ۱۷۰۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان و ۸۷۰ میلیارد تومان نیز یارانه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه آن را تامین خواهد کرد. این طرح 82 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز