خبرگزاری کار ایران

نوبخت در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان:

نمکی بودجه را نوشته و می‌تواند وزارتخانه را اداره کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۸۸

نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت گفت: به آقای جهانگیری و روحانی تبریک می‌گویم بخاطر انتخاب احسن خود و از همه فراکسیون‌ها می‌خواهم با به آقای نمکی رای دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی نوبخت حقیقی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت در  صحن علنی مجلس گفت: به اعضای عالی رتبه دولت تدبیر و امید حاضر در مجلس خوش آمد می‌گویم، شما چندبار به من گفتید چه شد که کار خود را رها کردی و به سیاست پرداختی؟ که علت را الان می‌گویم.

وی ادامه داد:  در سال ۸۹ در سمت‌های مختلفی در دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی حضور داشتم اما در اعتراض به گرو گرفتن جسد ایرانی‌ها در بیمارستان‌ها این کار را کردم و این تصمیم را گرفتم و گفتم لیاقت مردم بیش از این است که بگوییم اگر پول ندهی شما را پذیرش نمی‌کنیم و ما می‌دیدیم مردمی که مستضعف هستد، بیمارستان می‌آیند و می‌گویند تا پول ندهی بستری نمی‌کنیم.

این نماینده مردم تهران عنوان کرد: در سال ۹۲ روحانی جلو آمد و ما هم گفتیم کمک می‌کنیم تا پولی که مردم برای بهداشت و درمان می‌دهند، کمتر شود تا مردم و قشر پایین و مستضعف آسیب نبینند و لذا این طرح تحول سلامت به اجرا درآمد و ما باید بتوانیم کمک کنیم تا این کشتی به ساحل برسد و شرط آن این است که ما شروط مربوط به بهداشت را فراهم کنیم.

وی با طرح این پرسش که چرا آقای نمکی انتخاب شدند، گفت: این کشتی در حال حرکت بود و کاپیتان آن گفت سوخت کافی نیست و ممکن است ما را به هدف نرساند و کاری که انجام شده این است که در اصل کاپیتان کشتی دارد عوض می‌شود و نظر به اینکه مسائل دارد حفظ می‌شود اما حتما باید مواردی را مدنظر داشته باشیم و ما هم فکر می‌کنیم آقای نمکی به دلیل سوابقی که دارند، در زمان ایشان کارهای زیادی انجام شد، ایشان توانستند در این زمینه کمک کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: چون آقای نمکی این بودجه را در سازمان برنامه نوشتند می‌توانند به این وزارتخانه کمک کنند. در این که باید پرونده سلامت الکترونیکی شود حرفی نیست و در اینکه در مصرف دارویی صرفه‌جویی می‌شود حرفی نیست ولی من در ۵۰ سال که در این عرصه کار می‌کردم زینت‌النسخه ندیده بود و با تلاشی که آقای نمکی خواهند کرد این کار انجام می‌شود. 

نوبخت حقیقی ادامه داد: دیروز در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعد از شنیدن نقطه نظرات آقای نمکی همه اعضای کمیسیون به اتفاق آرا به آقای نمکی رای دادند و ۱۱ بهمن جامعه پزشکی از جمله تمام روسا در یک میتینگی در تهران به ایشان رای دادند و به آقای جهانگیزری و روحانی تبریک می‌گویم بخاطر انتخاب احسن خود و از همه فراکسیون‌ها تشکر می‌کنم که با رای بالایی به آقای نمکی رای دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز